הראפר וכוכב הרגאי מתיסיהו, שהופעתו בוטלה בפסטיבל רגאי בעיר ולנסיה בספרד בשל סירובו לחתום על מסמך המכריז כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית, אמר היום (רביעי) כי מארגני הפסטיבל ניסו לכפות עליו הבעת עמדה פוליטית. 
מארגני הפסטיבל פנו אליי לאחר שספגו לחצים כבדים מתנועת ה-BDS. "הם רצו שאכתוב מכתב או אצלם סרטון וידיאו בו אני מביע את עמדותי בנוגע לציונות, לסכסוך הישראלי פלסטיני, זאת על מנת להרגיע את אנשי תנועת החרם" הוא כתב בעמוד הפייסבוק שלו
"הפסטיבל המשיך ללחוץ שאביע את עמדותיי האישיות, דבר שהרגיש כמו לחץ שקוף להביע הזדהות עם האג'נדה הפוליטית של תנועת החרם.בכנות, זה היה מזעזע ופוגעני, שכיהודי האמירקאי היחיד שאמור היה להשתתף בפסטיבל, הם ניסו לכפות עלי להביע את עמדתי הפוליטית. האם מישהו מהאמנים האחרים נתבקש להביע את עמדתו הפוליטי?"   

"אף אומן לא צריך להגיע לסיטואציה בה על מנת להופיע ללא הבדל גזע, אמונה, ארץ או רקע תאבותי. מטרתי היא לנגן מוזיקה לכל בני האדם" כתב מתיסיהו בעמוד הפייסבוק שלו.
העיר וולנסיה בספרד הפכה בשנים האחרונות למוקד לתנועת ה-BDS ואומנים יהודים רבים האושמו בכך שהם ציונים ותומכים בה שמארגני החרם מכנים "פשעי מדיניות האפרטהייד של מדינת ישראל".