העיר בנגקוק מהווה מזה שנים רבות יעד תיירותי מועדף עבור ישראלים וכמובן בשביל מיליונים ברחבי העולם. בירת תאילנד זוכה להתעניינות מצד גורמי מודיעין במערב בין היתר בשל החשש כי תהווה מטרה עבור ארגוני טרור או קורבן לסכסוכים פנימיים במדינה. 
 
בחודש מרץ האחרון פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לדרום תאילנד, "בעקבות עימותים אלימים בדרום תאילנד בין האוכלוסייה המוסלמית למשטר, מתקיים איום חמור ומתמשך לביטחונם של מבקרים, לרבות ישראלים, באזור זה. כמו כן, קיים חשש להצטרפות ארגוני טרור למורדים המוסלמים במטרה לפגוע בתיירים או מבקרים".
 
אף על פי שהאזהרה מתייחסת בעיקר לדרום המדינה, במטה ללוחמה בטרור ביקשו "לחדד ערנות בבנגקוק, בדגש על רחוב הקווסאן", רחוב התיירים.
 

שנה קודם לכן פרסם משרד החוץ אזהרה לישראלים להימנע מלהגיע בעיר הבירה "לריכוזי המפגינים, לאירועים בעלי אופי פוליטי, לתהלוכות ולריכוזי כוחות ביטחון", זאת על רקע המצב הפוליטי והביטחוני הרגיש. הישראלים התבקשו "לנהוג בערנות ובמשנה זהירות, לפעול על פי הנחיות הרשויות המקומיות ולעקוב אחר דיווחי התקשורת".
 
בשנה שעברה דווח כי הרשויות בתאילנד סיכלו פיגוע של גורמים הקשורים בחיזבאללה נגד ישראלים. שלושה חשודים הקשורים לארגון הטרור הלבנוני נעצרו, ואחד מהם הודה כי תכננו להוציא לפועל מתקפה נגד תיירים ישראלים ברחוב הקווסאן.