הישג לממשל אובמה: ג'רולד נדלר, חבר קונגרס דמוקרטי יהודי מניו יורק, הודיע כי יתמוך בהסכם הגרעין עם איראן.



"לאחר שלמדתי בקפידה את ההסכם ואת הטיעונים מכל הצדדים, הגעתי למסקנה שלמרות על מגרעותיו, אישור ההסכם נותן לנו את הסיכוי הטוב ביותר לעצור את איראן מלפתח נשק גרעיני", כתב היום (שישי) נדלר באתר שלו. "לכן, אתמוך בהסכם ואצביע נגד דחייתו בבית הנבחרים".



על ההסכם עצמו כתב נדלר, כי למרות שהוא מודאג מכך שתוקפם של רבים מהסעיפים החשובים בו יפוג בעוד 15-10 שנים, "הוויכוח בינוני צריך להתמקד בהאם יש אלטרנטיבות יותר טובות". לדבריו, ההחלטה היחידה שחשובה כרגע היא האם לתמוך או להתנגד להסכם שמונח לפנינו, לא האם יכולנו להשיג עסקה יותר טובה.



עוד אמר חבר הקונגרס, כי הסרת הסנקציות תמיד נועדה להביא את איראן לשולחן המו"מ. "אם הסרתן לא באה בחשבון בשום מקרה, לטהרן לא נהיה תמריץ לקחת חלק בשיחות, ואז האופציה היחידה היתה צבאית".



לדברי חבר הקונגרס ממנהטן, היותו גם דמוקרט וגם יהודי שתומך בישראל שמה עליו אחריות גדולה יותר כשבחן את ההסכם. "ניסיתי להתעלם מכל הלחצים הפוליטיים ומהדמגוגיה והרטוריקה העוינת משני הצדדים, שלדעתי גרמה נזק לשיח הפוליטי", כתב.



מתנגדי ההסכם צריכים רוב של שני שלישים בשני בתי הקונגרס כדי לדחות את ההסכם ולמנוע וטו של הנשיא ברק אובמה, מה שנראה כרגע כמעט בלתי אפשרי שכן הרפובליקנים, המתנגדים להסכם, לא הצליחו לעביר מספיק דמוקרטים לצד שלהם.