איראן חשפה היום (שבת) טיל בליסטי מסוג קרקע-קרקע שלטענתה יוכל לפגוע במטרות בדיוק רב בטווח של 500 קילומטרים. חשיפת הטיל, שזכה לשם "פאתח 313", מגיעה במסגרת טקס לרגל יום התעשייה הצבאית של איראן, שבו נכח הנשיא חסן רוחאני. 



חשיפת הטיל החדש באה כחודש אחרי הסכם הגרעין, שבו נקבע בין היתר כי כל העברה של טכנולוגיה לפיתוח טילים בליסטיים לאיראן בשמונה השנים הקרובות מחייבת את אישור מועצת הביטחון של האו"ם. 

בסוכנות הידיעות האיראנית "פארס" התרברבו ואמרו כי "בייצור הטיל החדש הזה איראן הצטרפה למועדון המדינות המעטות בעולם שיש ברשותן טכנולוגיה לייצר טילים לטווח של 500 ק"מ שמשוגרים באמצעות דלק מוצק וסיננטי והם בעלי דיוק מירבי בפגיעה במטרות".
 
בנאום שנשא הבוקר חסן רוחאני והועבר בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית, אמר נשיא איראן כי ארצו "תמשיך לקנות, למכור ולפתח כל כלי נשק לו תזדקק. לא נבקש רשות או נציית לאף החלטה שקשורה בכך. אנו יכולים לשאת ולתת עם מדינות אחרות רק מעמדת כוח. מדינה שאין לה עוצמה או עצמאות אינה יכולה לחפש שלום אמיתי". משרד ההגנה האיראני מסר כי חשיפת הטיל נעשה במסגרת יום התעשיות הביטחוניות של איראן וכי הוא נבדק בהצלחה וייכנס בקרוב לייצור.