העתיקות בסוריה ממשיכות להיות תחת מתקפה. חמושים של ארגון המדינה האסלאמית הרסו מקדש בן 2,000 שנה בעיר העתיקה תדמור, כך דיווחו הלילה (שני) גורמי ממשל ופעילים למען זכויות אדם במדינה.



הארגון הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, אמר בהצהרה כי לוחמי דאעש פוצצו באמצעות כמות גדולה של חומרי נפץ את מקדש בעלשאמין, אחד מהמקדשים הגדולים והשמורים בעיר העתיקה. גורם ממשלתי הוסיף כי המקדש ניזוק בצורה קשה בפיצוץ.



המקדש עמד ליד האמפיתיאטרון הרומי העתיק בו ערכו אנשי דאעש הוצאה להורג המונית בחודש שעבר בעיר המוכרת על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמי.



מאמון עבדול קארים, ראש רשות העתיקות והמוזיאונים בסוריה, אישר את הדיווחים, אם כי יש מחלוקת מתי בדיוק בוצעה ההריסה: הארגון הסורי לזכויות אדם טוען כי היא נעשתה בחודש שעבר ואילו עבדול קארים אומר כי החמושים פוצצו אותו ביום ראשון.



"אני רואה את תדמור נהרסת מול עיני", אמר עבדול קארים לסוכנות הידיעות רויטרס, "שאלהים יעזור לנו בימים שיבואו". לדבריו, הוא אינו מופתע מפעולות דאעש: "כל הזמן אמרנו שהשלב הבא יהיה טרור נגד בני אדם, וכשיהיה להם זמן, הם יתחילו להרוס מקדשים".



ביום שישי דווח שאנשי דאעש הרסו את מנזר מר אליאן הסמוך לעיר חומס שבמרכז סוריה בסיוע חומר נפץ ודחפורים ולקחו בשבי קרוב למאה מתושבי האזור הנוצרים.