גורמים פוליטיים בלבנון טענו כי "מה שהחל כ'מחאת הזבל' שהחלה ברשתות החברתיות, הפך להיות ניסיון הפיכה של חיזבאללה".
הגורמים אמרו לעיתון הלונדוני "אל-ערב" כי "חיזבאללה מנצל את משבר האשפה, כדי להפיל את ממשלתו של תמאם סלאם, לאור כישלון הפרלמנט לבחור נשיא חדש". 
 
גם בתקשורת הלבנונית טוענים כי פעילים של המפלגה השיעית "אמל", המזוהה בפרלמנט עם חיזבאללה, פועלים על מנת להפר את הסדר. בדיווחים נאמר כי הפעילים הללו התעמתו עם כוחות הביטחון שמאבטחים את "הסראי הגדול" - מטה ראש הממשלה בביירות.

האשמות אלו הביאו להפוגה בהפגנות המחאה על ידי הפעילים שהובילו את מחאת הזבל. ביום ראשון אדם אחד נהרג ועוד 30 נפצעו במהלך עימותים קשים עם כוחות הביטחון.
יש לציין כי בתחילת ההפגנות הניפו הפעילים שלטים בעניין משבר הזבל, אך מהר מאוד השלטים הפכו ל"העם רוצה להפיל את השלטון", כאשר המפגינים התמקדו בראש הממשלה תמאם ושר הפנים שלו ניהאד אל-משנוק. הגורמים מסרו לעיתון "אל-ערב", כי "התפנית במחאות החלה עם כניסת פעילי חיזבאללה בין המפגינים".
גורם פוליטי בלבנון אמר לעיתון: "ראש הממשלה הביע נכונות להיפגע עם נציגי המפגינים, אך הם סירבו לבקשתו. אם הם רוצים שינוי, אז מדוע לא קוראים לבחור נשיא חדש, דבר שמביא להפלת הממשלה על פי החוקה הפנימית".
 
הגורם הוסיף עוד כי "חיזבאללה, בתמיכת איראן, קורא לכינוס ועידה כדי לשנות את אופי המשטר, שכן כיום הסונים והנוצרים מקבלים מחצית מהשלטון, ואילו חיזבאללה דורש שהשיעים יקבלו את חלקם – כך שזה ישתנה לשליש לכל עדה. לבנונים רבים נפלו לפח שטמן להם הארגון".

אלפי תושבי ביירות הפגינו שלשום מול בניין הפרלמנט בעיר במחאה על "משבר הזבל" החריף, הנמשך מזה כחודש והחל כאשר מזבלה מרכזית דרומית לביירות נסגרה בשל מחאה סביבתית, אך הממשלה טרם מצאה לה חלופה. בשל כך אשפה אינה מפונה מרחובות העיר המרכזית, וערימות הזבל ממשיכות להיערם.
 
בתגובה המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות אל עבר התושבים שניסו לפרוץ לתוך הבניין. כ-15 מפגינים נפצעו.