צפון ודרום קוריאה הגיעו להסכם הערב (שני) אחרי יותר מיומיים של שיחות וחילופי אש אריטלרית בין המדינות, שהביאו את המתח לשיאו בין שתי היריבות הוותיקות. כך נמסר מסוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית יונהאפ. על פי הדיווח, צפון קוריאה הביעה חרטה והבטיחה להימנע מפרובוקציות בעתיד.

מהבית הנשיאותי של דרום קוריאה נמסר כי השיחות הסתיימו היום בצהריים, בשעה 12:55 שעון מקומי וכי ראש משרד הביטחון הנשיאותי של דרום קוריאה ימסור הצהרה כשישוב לסיאול מפנמונג'ום, הכפר שעל הגבול בין המדינות בו התקיימו השיחות.

בשבת האחרונה, צפון קוריאה הכריזה כי השלימה את ההכנות לפעולה צבאית נגד שכנתה, דרום קוריאה, זאת בעוד השיחות בין שתי המדינות היריבות נמשכות.
 
התקשורת הממלכתית במדינה הודיעה כי הצבא הצפון קוראני השלים את ההכנות לקראת מבצע צבאי נגד דרום קוריאה, אם זו לא תענה לדרישותיה של צפון קוריאה להפסיק את פעולת הרמקולים ושידורי הרדיו מעבר לגבול המשותף בין השתיים. 
 
בתגובה לאיומים, העלתה דרום קוריאה את רמת הכוננות במדינה לרמה הגבוהה ביותר, כל זה בזמן ששני הצדדים יושבים למשא ונתן במטרה לפתור בדרכי שלום את המשבר הנוכחי בין המדינות.
 
ביום חמישי החליפו שני הצדדים מטחי ארטילריה מעבר לגבול והחשש היה שהאש תתחדש ותביא להרוגים משני הצדדים. שתי המדינות מחזיקות בגבול משותף המופרד באזור מפורז ומשני צדדיו נמצאים מאות אלפי חיילים מוכנים לפעולה. מומחים מעריכים כי צפון קוראה מכוונת אלפי קני ארטילריה לעבר בירת הדרום סיאול, עיר המאכלסת למעלה משמונה מיליון בני אדם.