הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות יהיה אפקטיבי הרבה יותר אם ארה"ב תספק לישראל נשק חודר בונקרים המסוגל לחדור את מתקני הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית, כך טענו היום (רביעי)  שני בכירים אמריקאים לשעבר, במאמר דעה שפורסם בוושינגטון פוסט. 
דניס רוס, שהיה שליח מיוחד למזרח התיכון ויעץ בעבר למספר נשיאים אמריקאיים, ודיוויד פטרוס, שהיה מפקד הכוחות האמריקאיים בעיראק ואפגניסטן, טענו במאמר כי וושינגטון חייבת להבהיר כי היא תפעיל כח נגד איראן, אם זאת תחצה את הסף הגרעיני, ותהפוך למדינה בעלת יכולת גרעינית.

"כעת זה הזמן להבהיר כי תהיה חומה בין היותה של איראן מדינת סף גרעינית לבין היותה מדינה שמחזיקה יכולת גרעינית", כתבו השניים. "עכשיו זה הזמן שאיראן והעולם ידעו כי אם טהרן תדהר לעבר נשק כזה, במיוחד לאחר 15 השנים אליהן מתייחס ההסכם, זו תהיה סיבה להפעיל כח", הם הוסיפו". "בשלב הזה, סנקציות כבר לא יהיו יעילות". 

הפצצות -על מנת לאפשר אופציה צבאית לאובמה 
 
מוקדם יותר השנה, דיווח ה"וול סטריט ז'ורנל" כי הפנטגון שידרג את הפצצות חודרות הבונקר הגדולות ביותר בארסנל שלו, בזמן שהשיחות על תוכנית הגרעין של טהרן המשיכו להתנהל. זאת על מנת להכין אופציה צבאית ריאלית שתוכל להשמיד את מתקני הגרעין האיראניים אם המו"מ יכשל.  


הכור הגרעיני בבושהר, איראן. צילום: רויטרס

על פי הדיווח, עבודות לשיפור העיצוב, מערכת ההפעלה והעוצמה של הפצצות חודרות הבונקרים החלו לפני סיום השיחות עם איראן. על פי העיתון, המבחן האחרון לפצצות העוצמתיות התרחשו בינואר האחרון. 
 
הפצצות נועדו על מנת לאפשא לנשיא ברק אובמה אופציה צבאית לתקוף מתקנים מבוצרים, כמו למשל מתקן הגרעין בפורדו, איראן, שנבנה בתוך הר. 
 
באפריל האחרון, שר ההגנה האמריקאי אשטון קרטר התייחס לאפשרות של תקיפה באיראן, ואמר כי פצצות חודרות בונקרים, היכולות לחדור למתקני הגרעין התת-קרקעיים האיראיניים, "מוכנות לפעולה" .