נחשפים מימדי ההרס שגרמו אנשי דאעש בעיר העתיקה תדמור שבסוריה. 
תמונות לוויין שפורסמו היום (שלישי) אישרו את את חורבן בית המקדש בל, שנחשב לאחד האתרים העתיקים מהתקופה הרומית בעיר תדמור, כך נמסר מסוכנות של האו"ם, לאחר שאנשי ארגון דאעש השמידו אותו.
תמונות שמציגות את המקדש לפני ואחרי ההרס חושפות את הנזק הגדול שנגרם לאתר המורשת העולמית של אונסק"ו, ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם.

הסוכנות של האו"ם הדגישה את הפגיעה החמורה: "אנחנו מאשרים את ההריסה של הבניין המרכזי במקדש בל וכן את הפגיעה בעמודים שבסביבתו".
פעילי זכויות האדם בסוריה אמרו ביום ראשון כי אנשי דאעש הרסו חלק מהמקדש העתיק בן למעלה מ-2,000 שנה הנחשב לאחד המונומנטים החשובים של תדמור.
הידיעה הגיעה שבוע לאחר שאנשי המדינה האסלאמית פוצצו אתר קטן יותר בעיר העתיקה. המדינה האסלאמית הכריזה על שליטתה בשטחה בשטחים בסוריה ובעיראק והרסה מונומנטים נוספים שלטענתה מחללים את קודש הדת.
תדמור היא אחד ממרכזי התרבות של העולם העתיק, על פי אונסק"ו. לדבריהם שימשה העיר כצומת מרכזי של תרבויות. אונסק"ו כינתה את הריסת המקדש "פשע מלחמה" והוסיפה כי דאעש מנסה למחוק את המורשת התרבותית המגוונת של סוריה.

יחד עם זאת, כאשר הבינו אנשי המקום כי דאעש מגיעים ומתכוננים לכבוש את העיר, בכירים סורים טענו כי העבירו מאות פסלים עתיקים למקומות בטוחים. כזכור, הארגון הוציא להורג לאחר עינויים רבים את הארכיאולוג הראשי של תדמור, ערפו את ראשו והניחו אותו במרכז העיר.