הטרגדיות בהן מעורבים מבקשי החיים (מהגרים) אשר מגיעים לשערי אירופה, ממשיכות להתעצם בימים האחרונים, מה שגרם להצפת הנושא בתקשורת העולמית ואי שקט כללי באירופה.

גרמניה, הונגריה, אוסטריה הן רק חלק קטן מהמדינות אשר סובלות מההגירה ההמונית לעברן ומנסות למצוא פיתרון הומני עבורם, אך בעקבות המדיניות הזאת, פקעה סבלנות המהגרים ועימותים רבים החלו לפרוץ.
 
מאות מהגרים הקימו מחאה מחוץ לתחנת הרכבת המרכזית בבירת הונגריה, לאחר שהמשטרה סגרה את הרציפים במטרה למנוע מהם לנסוע ליעדים נוספים באירופה. במהלך היום הפסיקו גורמים רשמיים בהונגריה לבצע רישום של המהגרים, זאת בניגוד לנהלים של האיחוד האירופי הקובעים כי על המדינה הראשונה אליה הם מגיעים לספק מקלט.
המהגרים צעקו ונופפו בכרטיסי הרכבת שברשותם, לאחר שאולצו לעזוב את תחנת הרכבת קלטי בבודפשט.  על פי גורמים רשמיים בהונגריה, מנסה המדינה להשיב את הסדר ולאכוף את נהלי האיחוד האירופי. כ-1,000 מהגרים התקהלו מחוץ לתחנת קלטי במזרח העיר, לאחר שפונו מהרציפים.

אירופה חייבת פיתרון. מהגרים בבודפשט. צילום: רויטרס
 
הרכבת נסגרה לזמן קצר בלבד עבור כלל הציבור, כשלאחר פינוי המהגרים היא נפתחה לתנועת האזרחים והמבקרים שאינם מהגרים. במקום נכחו שוטרים שמנעו את כניסתם של המהגרים לתורים. בכל זאת ניסו מאות מהגרים לחדור את מעטה האבטחה במטרה לעלות על הרכבות. 
 
במהלך היום ניסו מאות מהגרים לעבור מהונגריה לאוסטריה ולגרמניה. חלקם מתלוננים כי שילמו מאות אלפי אירו עבור כרטיסים ודרשו לפתוח את שערי התחנה כדי שיוכלו להמשיך במסעם. רבים מהמהגרים ממתינים בתחנת קלטי מזה מספר ימים, רובם סורים, אפגנים ואריתראים.

בתוך כך, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, קראה לפזר את המהגרים בצורה הוגנת ושווה ברחבי אירופה. 
המשטרה האוסטרית אמרה כי 3,650 מהגרים הגיעו אתמול מהונגריה לבירת אוסטריה, וינה, כתחנת מעבר, כאשר יעדם הסופי הוא גרמניה.
מספר המהגרים הנכנסים מסוריה הגיע למספר שיא בחודש יולי כאשר 107,500 אלף מהגרים הגיעו ליבשת.
גרמניה צפויה לקבל לשטחה 800 אלף מהגרים בשנה הקרובה. 1,400 מהגרים הגיעו למינכן הבוקר לאחר שעברו דרך אוסטריה ומהגרים נוספים צפויים להגיע בהמשך.
בתוך כך קראה מרקל ליצירת מדיניות אחידה באיחוד האירופי כדי להתמודד עם משבר המהגרים.
סוכנות הפליטים באו"ם מתחה ביקורת על הגישה של מדינות אירופה למשבר המהגרים וטענה כי "גישה זו הביאה לדיכוי בתחנת הרכבת בבודפשט".
הסכנות העולות ממשבר המהגרים עלו לכותרות בשבוע שעבר לאחר שמשאית עם 71 גופות נמצאו בכביש מהיר בבודפשט. רוב המהגרים שנחנקו למוות במשאית היו פליטים שברחו ממלחמת האזרחים בסוריה. הטרגדיות ממשיכות להתעצם כשמאות בני אדם טבעו בשבוע שעבר סמוך לחופי לוב, כאשר ניסו לעבור את הים התיכון כדי להגיע לאירופה. 
בשבוע שעבר פרסמה סוכנות הפליטים של האו"ם כי למעלה מ-300 אלף מהגרים ופליטים חצו את הים התיכון במטרה להגיע לאירופה במהלך השנה החולפת. על פי הסוכנות מדובר בעלייה במספר הפליטים והמהגרים שעשו זאת בשנת 2014 כאשר 219 אלף חצו את הים התיכון
עוד הוסיפו מהסוכנות כי 2,500 בני אדם נהרגו בניסיון להגיע לאירופה מהים התיכון, לא כולל 200 בני האדם הנעדרים לאחר שסירתם טבעה אתמול בחופי לוב. זאת לעומת 3,500 בני אדם שנהרגו או נחשבים לנעדרים בים התיכון בשנת 2014.

ייאוש בכל פינה. מבקשי חיים. צילום: רויטרס