משבר הפליטים נמשך: במהלך היומיים האחרונים תחנת הרכבת בבודפשט הייתה סגורה והבוקר (חמישי) היא נפתחה לאחר שהשוטרים נסוגו מהשערים והמהגרים החלו להסתער על הרכבות.



כזכור, מאות מהגרים בילו את הלילות האחרונים מחוץ לשערי הרכבת בתקווה להגיע למערב אירופה, בעיקר לאוסטריה ולגרמניה. "רבים ניסו לדחוף את עצמם ואת ילדיהם על הרכבת דרך דלתות וחלונות", סיפר עד ראייה.


ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה, אמר כי עד ה-15 בספטמבר יחוקקו תקנות נוספות כדי למנוע את המשך הגעת המהגרים הבלתי חוקיים למדינה.

"אנחנו ההונגרים מלאי פחד, אנשים באירופה מלאי פחד, כי הם רואים שמנהיגי אירופה ובהם ראשי הממשלה, אינם מסוגלים לשלוט במצב", אורבן אמר לאחר פגישה עם נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ בבריסל.

"באתי לכאן כדי ליידע את הנשיא כי הונגריה עושה כל שניתן כדי לשמור על החוקים. אנחנו יוצרים עכשיו בפרלמנט ההונגרי חבילה חדשה של תקנות, הקמנו מחסום פיזי וכל אלה יחד יכולים לספק מצב חדש ב הונגריה ובאירופה מה-15 בספטמבר. עכשיו יש לנו שבוע בלבד להכנה".

לפני שבוע, משטרת הונגריה ירתה רימוני גז מדמיע בניסיון לעצור את מאות מהגרים שניסו להיכנס למדינה בניגוד לנהלים. הונגריה נחשבת ליעד אטרקטיבי עבור המהגרים והפליטים, מאחר שהיא משתתפת ב"הסכמי שנגן", המאפשרים מעבר חופשי ללא דרכון לחברות אחרות באיחוד האירופי. בשל כך החליטו הרשויות להקים גדר בגבול עם סרביה. בעקבות ההחלטה נרשמה עלייה חדה במספר הפליטים שמנסים להיכנס למדינה, ובשבוע שעבר אף נשבר שיא כאשר למעלה מ־2,500 בני אדם חצו את הגבול ביום אחד.

לנוכח החרפת המשבר הודיעה ממשלת הונגריה כי היא בוחנת אפשרות להציב כוחות צבא לאורך הגבול. "הממשלה והקבינט הביטחוני דנו בשאלה עד כמה הצבא יכול לסייע להגן על הגבול של הונגריה ועל הגבול של האיחוד האירופי", אמר דובר הממשלה, זולטאן קובאץ'.מפקד המשטרה קרולי פאפ מתכוון להציב עוד 2,100 שוטרים לאורך הגבול לקראת סוף השבוע.

התמונה שזעזעה את העולם

אתמול, תמונה של גופת פעוט סורי שטבע ונסחפה לחוף בטורקיה זעזעה את הרשת והפכה בן יום לתמונה הטראגית, שמסמלת את הקשיים שחווים המהגרים.

ככל הידוע, הפעוט ומשפחתו עשו את דרכם לאי קוס ביוון ביחד עם עוד פליטים בשתי ספינות. בתמונה נראה הפעוט כשהוא שוכב עם הפנים כלפי מטה בחוף ליד עיר הנופש בודרום.

לפחות 12 בני אדם נהרגו בהפלגה, כשבין ההרוגים נמצאו חמישה ילדים ואשה אחת. שבעה פליטים חולצו מהמים ושניים הצליחו להגיע לחוף בכוחות עצמם באמצעות חליפות הצלה. הסיכויים להצלת שני נוסעים שנעדרים - קלושים.

עשרות אלפי סורים בורחים מהסכסוך במדינתם, דרך הים האגאי בטורקיה ובאמצעות סירות ליוון - המפלט בדרכם לאיחוד האירופי. עמותות הסיוע מעריכות כי במשך החודש האחרון, כ-2,000 איש עשו את המעבר ליוון באמצעות סירות גומי - מדי יום. 



הפעוט שברח מסוריה וטבע. צילום: צילום מסך