מאות מהגרים החלו לצעוד היום (שישי) מתחנת הרכבת בבודפשט בדרכם לאוסטריה. הם החלו לצעוד לאחר שרכבות העושות דרכן למערב אירופה בוטלו על ידי הממשלה. 

כ-300 מהגרים ברחו ממחנה רוז'קה שבדרום הונגריה, סמוך לגבול עם סרביה לעבר הכביש המהיר המוביל לבירה בודפשט, כך מסרה המשטרה ההונגרית.



המשטרה פתחה במרדף אחרי המהגרים ועצרה את התנועה בכביש, בעוד שכוחות נוספים נערכו מסביב למחנה. על פי המשטרה, כ-2,300 בני אדם עדיין נמצאים במחנה ומאיימים לפרוץ החוצה אם דרישותיהם לא ייענו, אם כי לא ברור מה הם דורשים. 



הפרלמנט ההונגרי קיבל סדרה של חוקים שאמורים לסייע לשלטונות לשלוט בגלי ההגירה הנכנסים למדינה. בין היתר נקבע שהמשטרה תקבל עוד סמכויות כדי להיאבק בהגירה הבלתי חוקית.  



על פי החוקים החדשים, חציית הגבול תהיה עבירה פלילית שהעונש עליה יכול להגיע לשלוש שנות מאסר. עוד נקבע, כי מבקשי מקלט יוכלו לעשות זאת במעברי הגבול והתהליך יהיה מהיר יותר.



בתוך כך, באי לסבוס שביוון, פרצו עימותים בין כוחות המשטרה ומשמר החופים לבין כ-200 מהגרים שניסו לעלות לספינה למרות שלא היו רשומים. 
במהלך העימותים יידו המהגרים אבנים לעבר השוטרים. ספירוס גאלינוס, ראש העיר הגדולה באי, פנה לאתונה בבקשה להכריז על מצב חירום באי: "כבר ארבעה חודשים אני אומר שאני מחזיק בפצצה בידיים שלי והפתיל בוער באיטיות". 
גאלינוס הוסיף: "אי דורש מראש הממשלה לנקוט בצעדים שיקלו על המצב, שהפך לבלתי נשלט".