משבר ההגירה לאירופה: גרמניה ואוסטריה הסכימו לקבל לשטחן את אלפי האנשים שהגיעו לאירופה מאפריקה, סוריה ואפגניסטן דרך מדינות הבלקן. 



הקאנצלר האוסטרי, ורנר פיימן, כתב בדף הפייסבוק שלו כי ההחלטה לקבל את המהגרים התקבלה לאור מצב החירום בגבול ההונגרי: "אוסטריה וגרמניה הסכימו להמשך המסע של הפליטים לתוך שטחן".



מהגרים עוברים מהונגריה לאוסטריה

ממשטרת אוסטריה נמסר כי עד כה הגיעו כ-2,000 מהגרים לגבול עם הונגריה, וכי ההערכה היא שבמהלך היום המספר הזה יותר מיוכפל. 



ממשלת הונגריה סיפקה כ-100 אוטובוסים שיסיעו את אלפי הפליטים מבודפשט לגבול האוסטרי, והממשלה האוסטרית אמרה כי כניסתם תתאפשר, ללא קשר לחוקי האיחוד האירופי.



"הבעיה הכי גדולה שלנו היא שההונגרים מסרבים לתת לאוטובוסים שלנו להיכנס ולהביא את הפליטים", אמר האנס פטר דוסקוזיל, מפקד המשטרה במחוז בורגנלנד.  לדבריו, ההמשלה בבודפשט עוצרת את האוטובוסים בצד ההונגרי וכולם צריכים לרדת וללכת בגשם. 
הממשלה בווינה הקצתה שתי רכבות שייקחו את המהגרים מעיר הגבול ניקלסדורף לווינה. הכביש המהיר הנכנס לאוסטריה נחסם לכל תנועה.

ההחלטה התקבלה לאחר שאתמול החלו מאות מהגרים לצעוד מתחנת הרכבת בבודפשט לכיוון הגבול. הם החלו לצעוד לאחר שרכבות העושות דרכן למערב אירופה בוטלו על ידי הממשלה. 

בנוסף כ-300 מהגרים ברחו ממחנה רוז'קה שבדרום הונגריה, סמוך לגבול עם סרביה לעבר הכביש המהיר המוביל לבירה בודפשט, כך מסרה המשטרה ההונגרית. 



ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן אמר אתמול בראיון רדיופוני שישנה סכנה גדולה שהאירופים יהפכו למיעט ביבשת שלהם וקרא למדינות האיחוד האירופי להפגין עוצמה על הגבולות.