אלפי בני אדם השתתפו היום (שני) בהלווייתה של ריהאם דוואבשה, שמתה לפנות בוקר לאחר שבועות רבים בהם נאבקה על חייה בעקבות פציעתה בפיגוע ההצתה. היא הובאה לקבורה בכפר דומא.



במהלך כל היום, התארגנו בכפר לקראת ההלוויה, כשמשעות הבוקר החלו אף הפרות סדר ויידויי אבנים לעבר החיילים באיזור. במערכת הביטחון התכוננו לאירוע הזה בימים האחרונים, בעיקר לאור הידיעות על ההדרדרות במצבה והודיעו על הגברת רמת הכוננות באזור מחשש למהומות. הפלסטינים הכריזו על יום שישי הקרוב (ה-11 בספטמבר) כיום זעם בגדה המערבית. כמו כן, נראו דגלי חמאס ופת"ח במהלך הלוויה.

במוצאי שבת האחרון הידרדר מצבה של ריהאם, שאושפזה מאז הפיגוע במחלקה לטיפול נמרץ, ובני משפחתה הוזעקו לבית החולים כדי לשהות לצידה. כזכור, הרצח זעזע את החברה הישראלית וגרם למתח גדול בקרב הפלסטינים, מה שכלל גם התפרעויות קשות אל מול כוחות הביטחון.



טרם מסע הלוויה, בוצעה נתיחה על גופתה של ריהאם דוואבשה במכון הפתולוגי באוניברסיטת א-נג'אח על מנת לאסוף ממצאים משפטיים. 



בפיגוע נרצחו גם בנה הפעוט עלי בן השנה וחצי ובעלה סעד שמת בבית החולים מספר ימים לאחר הפיגוע. בן נוסף, אחמד בן ה-4, שנפצע גם הוא בפיגוע ונפצע קשה, עדיין מאושפז בבית החולים שיבא בתל השומר, אם כי מצבו משתפר.




ריאהם, עלי וסעד דוואבשה. צילום: באדיבות המשפחה


בני משפחתה של ריהאם היו מוכנים לבשורה הקשה. בן דודה, מנור דוואבשה, אמר עוד לפני מותה כי הוא בספק גדול אם היא תשרוד: "היא כבר חודש לא באמת איתנו, מורדמת ומונשמת. כל יום אנחנו מגיעים לבית החולים, נמצאים איתה, אבל אין כל שינוי. מבחינתי איבדתי אותה כבר אז בשריפה, אבל זה עדיין עצוב מאוד. קשה לי גם המחשבה על אחמד הקטן שכבר איבד את אחיו ואת אביו ועכשיו גם זה קורה, אני לא יכול לדמיין סיטואציה יותר נוראית". 



במשפחת דוואבשה הביעו תסכול רב מכך שהרוצחים טרם נתפסו. "אם ערבים היו עושים דבר כזה אין סיכוי שהמשטרה הייתה עוברת על זה ככה, אף אחד לא עדכן אותנו בכלום מאז ומי שעשה את זה עדיין מסתובבים חופשי. מה שהם עשו זה רצח, וזה שהם עדיין מסתובבים חופשי כואב לא פחות מהמעשה עצמו", אמר מנור.