יומיים לאחר ש-16 חיילים טורקים נהרגו בפיגוע שיוחס למחתרת הכורדית (PKK) הודיע היום (שלישי)  גורם רשמי טורקי, כי כוחות קרקעיים טורקיים חצו לצפון עיראק למבצע קצר, במטרה לרדוף אחר לוחמי המחתרת האחראים להנחת מטען צד שהרג את חיילי.

 "מדובר בצעד חד פעמי שנועד למנוע מהטרוריסטים להימלט", אמר הגורם הטורקי.
 
מדובר בפיגוע שאירע במחוז הקארי שבדרום מזרח טורקיה, אזור הררי סמוך לגבול עם עיראק. לוחמים כורדים הניחו פצצות, שאותן פוצצו בשלט רחוק ליד שני כלי רכב צבאיים. לאחר הפיגוע פרצו באיסטנבול ובמקומות נוספים בטורקיה הפגנות בהן קראו לנקום בכורדים.

בתגובה לפיגוע יצאו הלילה יותר מ-40 מטוסי קרב טורקים למבצע של תקיפות אוויריות נגד בסיסי הכורדים בצפון עיראק. בתקיפות שנמשכו שש שעות, נהרגו לפחות 35 לוחמים כורדים וכן נפגעו עמדות לחימה, תחמושת, ציוד ומחסני מזון.

 "טורקיה לא תירתע מהמלחמה בטרור"

במקביל, הודיעו היום בטלוויזיה הממשלתית הטורקית, כי ה-PKK פגע במיניבוס של המשטרה במחוז אגדיר במזרח המדינה, וגרם למותם של 14 שוטרים.

סוכנות הידיעות אנטוליה הודיעה, כי מורדים כורדים פיצצו מטען במיניבוס של שוטרים שהיו אמונים על אבטחת אנשי מכס במעבר הגבול. בנוסף, ארבעה שוטרים נפצעו מרקטה נגד טנקים שנורתה לעבר הרכב המשוריין שבו שהו בדרום מזרח המדינה.
 

ראש ממשלת טורקיה, אחמט דבוטאולו, קרא להשמיד מאחזים של הכורדים בתגובה למתקפה. "טורקיה לא תירתע מהמלחמה בטרור", אמר לעיתונאים. "ההרים האלה ינוקו מטרוריסטים, ולא משנה כמה זמן ומאמצים זה ייקח".
 
יש לציין, כי מאז קרסה הפסקת האש ביולי, החל סבב אלימות קשה בין המחתרת הכורדית לבין טורקיה. הדבר הביא את הממשלה באנקרה להחליט על מתקפה כוללת נגד הכורדים, שמעוניינים במדינה עצמאית, כשהיא נשענת על תמיכה ציבורית רחבה מאוד.
 
מאות מתומכי הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן תקפו את העיתון "הורייט", שלטענתם מוציא את דברי הנשיא מהקשרם וטוען כי ארדואן מנסה לעשות הון פוליטי מהלחימה במחתרת הכורדית.