מספר החקירות של ילדים שעל פי החשד היו מעורבים בהפצה של תמונות מגונות, עלה מ-150 לפני שלוש שנים ל-742 בשנה החולפת, על פי נתונים בבריטניה.
ילדים, החל מגיל שש ,תושאלו על ידי החוקרים על העברת תמונות מגונות. ביניהם מעל ל-1,000 ילדים מתחת לגיל 18 נחקרו בגין שליחת תמונות עירום שלהם ושל אחרים ברשתות החברתיות או בהודעות מאז שנת 2012 בבריטניה. 
על פי הנתונים מתוך 742 הילדים והנערים שנחקרו בשנה החולפת, כרבע מהם היו מתחת לגיל 13.

כזכור לפני כחודש וחצי נעצר צעיר בן 19 וחצי, תושב העיר מודיעין, בחשד שהטריד וסחט מינית מעל 100 ילדים דרך האינטרנט.
על פי החשד גרם הצעיר לקורבנותיו להצטלם בעירום ולשלוח לו את התמונות. עם התיעוד האינטימי שברשותו איים הצעיר ואף הפיץ את תמונותיהם בקרב חבריהם. עוד עלה חשד כי בעקבות מעשיו והפגיעה בפרטיותם האיץ הצעיר בילדים לשים קץ לחייהם. החשוד נקט באמצעים להסוות עצמו באמצעות פריצה לחשבונות אינסטגרם ופייסבוק של אחרים והשתמש בהם ככלי להסתרת פרטיו ולביצוע העבירה. 
בחקירתו סיפר החשוד כי פעל מתוך נקמנות לשמה לנוכח התעללות שחווה הוא עצמו בילדותו. בחקירה המסועפת שהתנהלה במהלך החודשים האחרונים במפלג ההונאה במחלק הסייבר בפיקודו של רפ"ק ירון בן צבי, נחשפה פרשיה רחבת היקף.

"הניע את הילדים להתאבד"

מחומר החקירה עלה כי החשוד הוביל את קורבנותיו לאחר שניהל איתם שיחות ברשת תוך שהוא מציג את עצמו פעם כילד ופעם כילדה ומתחזה לאחרים, להצטלם בעירום ואיים כי יפיץ את תמונותיהם בקרב חבריהם. החשוד כך נטען פרץ לפרופילים של ילדים באינטרנט הפיץ תמונות ויצר מחול שדים סביב הילדים שבהם כיוון לפגוע.
מחלק הסייבר בחקירה טכנולוגית ייחודית קשר את החשוד לעשרות תיקי חקירה שנחקרו בין השנים 2012 ל- 2015. סנ"צ דוד מישקין, ראש מפלג ההונאה במחוז תל אביב ציין: "הייחודיות של הפרשה אליה נחשפנו הינה בכמות הקורבנות, גיל הקורבנות והעובדה שאין להם שום קשר ישיר אל החשוד ומה שמניע אותו זה רצון לפגוע בילדים, לדבריו בשל התעללות שספג בעבר".
"החשוד היה מנהל איתם שיחות, התחזה כאחר לאחר שפרץ פרופילים באינטרנט כשהוא מציג עצמו פעם כילדה ופעם כילד. היה מצליח להוציא מהם תמונות חלקן בעירום באינטרנט ואיים שיפיץ את התמונות שלהם במידה ולא ישלחו אליו תמונות נוספות. החשוד, כך עולה מהחקירה שלנו,היה מנסה להניע את הילדים אפילו להתאבד והכל מתוך יצר של נקמנות על מה שעבר בחיים על ידי תלמידים בבית הספר שבו למד. הוא היה מסמן את הילדים אצלו כמי שמזכירים לו את אלו שפגעו בו וכך היה מנסה לפגוע בהם", הוסיף מישקין.