בבריטניה מציינים היום (רביעי) את שבירת שיא רצף המלוכה של המלכה אליזבט השנייה. המלכה הגיעה לתחנת הרכבת וויברלי בעיר אדינברו שבסקוטלנד שם התקבלה על ידי המון צוהל ודגלי בריטניה. 


המלכה החליטה שעל אף המאורע ההיסטורי לא יתקיימו חגיגות מיוחדות כפי שנהוגות באירועים רשמיים של בית המלוכה ובמקום היא ממשיכה במילוי חובותיה המלכותיות ברחבי סקוטלנד ומזמינה את ההמונים לברך אותה.

המלכה אליזבת השנייה הפכה למלכה שישבה על כס המלוכה בבריטניה בתקופה הארוכה ביותר - 63 שנה ו־216 יום - ובכך עקפה את המלכה ויקטוריה.
כשהמלכה התיישבה על כס המלוכה בפעם הראשונה, לפני יותר משישה עשורים, ראש הממשלה הבריטי היה ווינסטון צ׳רצ׳יל, ששירת בצבאה של המלכה ויקטוריה. אפשר לציין גם שראש הממשלה הנוכחי של בריטניה, דיוויד קמרון, רק נולד בשנת 1966, אז מלכה אליזבת כבר 14 שנה.

"בפעם הראשונה שראתה את קמרון הוא גילם ארנב בהפקה של בית ספר שבו למד בנה הנסיך אדוארד", סיפר ההיסטוריון המלכותי הוגו ויקרס, "זהו האיש שמייעץ לה כיום".

אליזבת (89) עלתה על כס המלוכה בשנת 1952, תקופת הדמדומים של האימפריה הבריטית, שהייתה עדיין בתהליכי שיקום מפצעי מלחמת העולם השנייה - תקופה שבה המשפחה המלכותית הייתה מרוחקת מהציבור.
בעשורים הבאים, תחת הנהגתה, הפכה משפחת המלוכה לשם דבר לא רק בקרב הציבור הבריטי אלא זכו לסיקור רב ביומני חדשות ובצהובונים ברחבי העולם. "לעולם לא הייתם מנחשים בתחילת שלטונה שיום אחד תיקח המלכה חלק בפעלול, שבו היא קפצה מהמסוק עם ג׳יימס בונד״, סיפר הביוגרף המלכותי רוברט לייסי, והתייחס לביצועיה בטקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בלונדון 2012 ולאישיותה המיוחדת.