ניר רוזמרין, תושב כפר סבא בן 43, הוא הישראלי שנרצח בניגריה אתמול, כך הותר אמש (רביעי) לפרסום. 

על פי ההערכות, רוזמרין נורה במהלך ניסיון חטיפה סמוך לעיר הבירה של ניגריה, אבוג'ה. שגרירות ישראל באבוג'ה ומשרד החוץ מטפלים בהעברת גופתו לישראל. הודעה נמסרה למשפחתו.

רוזמרין, שהותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, הועסק בחברת בנייה, וכאמור נרצח ככל הנראה במהלך ניסיון חטיפה. לאתר הבנייה שבו עבד הגיעו ארבעה חמושים, שניסו לחטוף אותו לצורכי כופר. שומר מקומי ועובד ישראלי ניסו למנוע את החטיפה ובמהלך ויכוח עם החוטפים הצליח האיש להימלט מהם, אך אז נורה למוות. השומר נפצע קל מהירי. "אנחנו המומים, זה אסון גדול ומכה קשה מאד", אמר גיסו, גיא גולדיג. 

"הוא היה איש משפחה למופת, והייתה אהבה גדולה במשפחה הזאת", סיפר עוד גיסו, "ניר היה אמור לשוב לארץ בעוד עשרה ימים ליום ההולדת של אישתו. אחר כך הם תכננו לצאת לחופשה. קשה להאמין". לדבריו, "הוא היה אדם למופת שלחם בחטיבת גבעתי. אני יודע שתמיד אומרים על אנשים לאחר מותם דברים טובים אבל ניר היה באמת אדם מיוחד במינו. זו מכה קשה מאוד לכולנו. אנחנו עוד נרצה לדעת מה קרה שם, אבל כעת אנחנו עסוקים בסידורים להבאת הגופה לארץ".
שליח חב"ד בניגריה, הרב ישראל אוזן, מסייע בסידורי הבאת גופתו של הישראלי לארץ.

חטיפות של אזרחים מערביים בניגריה הם כמעט עניין שבשגרה. בחוזה העסקה של זרים במדינה קיים סעיף חטיפות שבו החברה מתחייבת לשאת ולתת עם החוטפים ולהביא לשחרור בהקדם.


בחודש מרץ השנה נחטף ישראלי שעבד כיועץ בניגריה באיומי נשק של כנופיית חמושים והוחזק בשבי בג'ונגלים במשך חמישה ימים, עד ששוחרר לאחר שהחברה שבה הועסק שילמה לחוטפים כופר. בשנת 2010 נחטף איש עסקים ישראלי, שליח של חברת בנייה אחרת באזור אדו שבניגריה, וכעבור כמה ימים שוחרר בעבור כופר.
בשנת 2008 נחטף ישראלי נוסף מפתח ביתו בעיר פורט הארקורט. החוטפים דרשו 12 מיליון דולר תמורת שחרורו. לאחר משא ומתן הוא שוחרר.