סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נפגש אמש עם חברי הקהילה היהודית בוושינגטון ואמר לנוכחים שחלקם מתנגדים להסכם עם איראן: "מבטיח שנאכוף את העסקה, ישראל בטוחה יותר עם ההסכם מאשר בלעדיו".
ביידן הוסיף כי לא היה נשיא אמריקאי שעשה יותר מברק אובמה כדי להגן על ישראל והדגיש את הסיוע הנרחב שניתן לישראל שיסתכם בלמעלה מ-7.8 מיליארד דולרים בשנה הבאה. 
"עשרים אחוזים מהתקציב הביטחון של ישראל משולם על ידי משלם המיסים האמריקאי", אמר ביידן והוסיף כי הסיוע הגדול עומד לזכותו של הנשיא אובמה. "אם ישראל רוצה עוד סיוע, היא יכולה לקבל אותו", הצהיר סגן הנשיא.

על הנכונות לקיים דיאלוג עם ישראל אמר ביידן כי "אנחנו מוכנים לחלוטין לשבת עם ההנהגה הביטחונית ישראלית עם 'תפריט' ולשאול 'מה אתם צריכים?' אנחנו מוכנים לבנות תכנית".
למרות הבטחותיו של ביידן, ראש הממשלה, בנימין נתניהו והנשיא אובמה טרם נפגשו פנים אל פנים מאז החתימה על הסכם הגרעין בין ארה"ב לששת המעצמות. 

ניסיון אחרון למנוע את אישור ההסכם

בתוך כך מתבצע ניסיון אחרון למנוע את הסכם הגרעין עם איראן כשרפובליקנים בקונגרס טוענים שהממשל לא הגיש את כל המסמכים הדרושים כדי שהקונגרס יוכל לבחון אותם. 

כתוצאה מכך, טוענים מספר חברי הקונגרס, תקופת 60 הימים שנקבעה לבחינת ההסכם, על פי החוק שאושר מוקדם יותר השנה, טרם החלה. .



הרפובליקנים מקווים לדחות את ההצבעה על בסיס הוראה זאת, בטענה שהסכמים סודיים בין ארצות הברית לבין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ואיראן, עליהם מסתמך ההסכם, נחשבים ל"הסכמים צדדיים" בין איראן לצדדים שלישיים. 




ברק אובמה. צילום: רויטרס



הרעיון לדחות את ההצבעה הועלה לראשונה על ידי חבר בית הנבחרים פיטר רוסקאם, וכעת יש לו תמיכה בקרב הרפובליקנים. הסנאטור טד קרוז, המתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, אמר שממשל אובמה לא עמד בתנאי החוק ושלהמשיך עם העסקה יהיה הפרה של החוק. 



מהבית הלבן נמסר בתגובה, שההסכמים המדוברים אינם נחשבים צדדיים, אלא עסקה בין גוף של האו"ם לבין מדינה חברה. 
"הטקסט של ההסכם מציב סדרה של צעדים ואבני דרך שיישומם יוביל לאימוצו וליישומו", אמר דובר המעוצה לביטחון לאומי, נד פרייס, "הממשל מתכוון לעמוד במחויבויות שלקח על עצמו".