פריצת דרך בחקר האבולוציה של האדם. 

עצמות מ-15 שלדים של מין אנושי שעד כה ככל הנראה לא היה ידוע לחוקרים התגלו במערה בדרום אפריקה.

"אני גאה להציג בפניכם מין חדש של אדם קדמון", אמר לעיתונאים פרופסור לי ברגר, שהחליט לקרוא למין החדש, ביחד עם צוות החוקרים "הומו נאלדי", אבל יש אחרים הגורסים כי מדובר בכלל במין מוכר, שנע ונד בעבר ברחבי יבשת אפריקה.
 
 
ברגר, פרופסור באוניברסיטת ויטווטרסרנד ביוהנסבורג, דרום אפריקה, כבר חשף בעבר כמה ממצאים חשובים, אבל הפעם הוא טוען כי התגלית שלו תזעזע את ההבנה שלנו לגבי ההתקדמות של האבולוציה של האדם, ואף תעלה שאלות חדשות לגבי זהותנו. 
 
צוות החוקרים מספר כי ה"הומו נאלדי" נהג לקבור את מתיו, התנהגות שבעבר סברו שהיא ייחודית לבני האדם. 


המאובנים של המין החדש, "ההומו נאלדי". צילום: רויטרס  
צוותו של ברגר הגיע עם התאוריה המדהימה שלו ימים ספורים לאחר שהגיע למקום בו נמצאו המאובנים - ביניהם ילדים, תינוקות, מבוגרים וקשישים, בתא מבודד וחשוך בתוך המערה. הצוות סבור כי התא, הנמצא בעומק 30 מטרים מתחת לאדמה, היה אתר קבורה, ש"ההומו נאלדי" יכול היה להשתמש באש על מנת להאיר את הדרך אליו. 

העצמות אותרו לאחר שהמחפשים עברו בסדק צר במעלה מערת "Rising Star", אתר מורשת עולמי כ-50 ק"מ מיוהנסבורג, ואז ירדו במדרון ארוך וצר אל קרקע התא הקטן, 40 מטר מתחת לאדמה.

"גילינו מין חדש, זה דבר מדהים", אמר ברגר, שהוביל את המחקר. לדבריו, אותו יצור היה רזה, בעל מוח קטן וארוך רגליים וגבוה - יחסית כמובן. גובהם של הגברים היה כ-1.50 מ', הנשים היו מעט נמוכות יותר.