יוזמת הרשות הפלסטינית להניף את דגלה בכניסה לבניין האו"ם בניו יורק צפויה לעלות להצבעה הערב (חמישי) במליאת העצרת השנתית.



אם ההצעה תאושר זו תהיה הפרה של תקנון האו"ם הקובע שרק מדינה חברה זכאית להניף את דגלה בין דגלי הארצות החברות בארגון. מלבד ההפרה של תקנון הארגון התגלה כי המהלך הפלסטיני כולל גם מעשה תרמית. הטיוטה של הצעת ההחלטה שניסחו והפיצו הפלסטינים טוענת כי גם הוותיקן מצטרף להצעה ומבקש גם הוא רשות להניף את דגל הכס הקדוש.



אזכור הוותיקן כשותף ליוזמה נועד לשכנע את הארצות החברות כי הוא שותף ליוזמה הפלסטינית ומעניק להצעת ההחלטה היבט איכותי ומוסרי.



אולם בהודעה מיוחדת שהופצה בניו יורק התנער הוותיקן באופן מוצהר ותקיף מהמהלך הפלסטיני להחיל את הזכאות להנפת דגל באו"ם גם על הוותיקן. בהודעה שהופצה במסמך רשמי שכותרתו "הכס הקדוש", מבהיר הוותיקן כי "לפי הנוהג והמסורת הנהוגים באו"ם מאז שנת 1945, רק מדינה חברה זכאית להניף את דגלה במטה הראשי של האו"ם".



הוותיקן לא הסתפק בהודעת הבהרה אחת שאינו שותף להצעה הפלסטינית. מסמך נוסף שהפיץ כולל תביעה ישירה לפלסטינים "למחוק מטיוטת הצעת ההחלטה שלהם כל התייחסות לכס הקדוש".



"אין לנו התנגדות לכך שהמדינה הפלסטינית תציג את ההצעה במליאה", נאמר במסמך, "אבל לכס הקדוש אין שום כוונה להיות שותף להצעת ההחלטה". "הפלסטינים פשוט שיקרו ועשו זאת ביודעין ובכוונה תחילה", אמר ל"מעריב־השבוע" גורם דיפלומטי בכיר בניו יורק.