משבר ההגירה באירופה נמשך.


אוסטריה נאלצה היום (חמישי) לעצור את תנועת הרכבות בשל עומס יתר של מהגרים, לאחר שלא הצליחה לספק שירות לאלפי אנשים. שירות הרכבות מהונגריה באופן זמני את משום שהתקשתה לספק את המענה לאלפי המהגרים שזרמו למדינה, אמר דובר משרד פנים.



חברת הרכבות הלאומית האוסטרית (OeBB) מסרה כי היא נאלצה באופן זמני לעצור את שירות הרכבת לכיוון הונגריה בגלל "עומס יתר על הרכבות" וכן עצרה את רכישת הכרטיסים באתר האינטרנט שלה. מאוחר יותר התנועה הופסקה לשני הכיוונים.



דובר החברה הודיע כי "זה יהיה חסר אחריות לתת לאנשים להמשיך להגיע לתחנות ולהמתין כל הלילה ברציפים". בנוסף הוא אמר כי עוד לא ידוע מתי תנועת הרכבות תוחזר.



אלפי בני אדם עשו דרכם מהונגריה לאוסטריה במהלך היום, כשהצפי הוא שזרם הפליטים יימשך גם לתוך שעות הלילה. רוב המהגרים רוצים להגיע לגרמניה, שהבטיחה כי שעריה פתוחים והיא תקלוט מספר רב של פליטים.



כזכור, סגן קנצלרית גרמניה, סיגמאר גבריאל, אמר לפני מספר ימים כי גרמניה תוכל לקלוט כ-500 אלף מהגרי עבודה בכל שנה, במשך "כמה שנים": "אני מאמין שאנו יכולים בהחלט להתמודד עם משהו בסדר הגודל של חצי מיליון מהגרים בשנה למשך כמה שנים", אמר סגן הקנצלרית לרשת הטלוויזיה הציבורית בגרמניה. "אין לי ספק בכך, אולי אפילו נוכל לקבל יותר", הוסיף. גרמניה מצפה לקבל 800,000 מבקשי מקלט השנה, פי ארבעה מאשר בשנת 2014. 




מהגרים מגיעים לגבול בין הונגריה לאוסטריה. צילום: רויטרס


מוכנים לקלוט מכסות גדולות של מהגרים


מוקדם יותר, הודיעה ארצות הברית כי היא מחפשת אחר פתרונות למשבר ההגירה ובנוסף, היא הודיעה כי תקלוט יותר מהגרים מאשר אירופה וזאת לאחר שמנהיגי אירופה הצהירו כי יקלטו 160 אלף מבקשי מקלט. מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי אמר כי "אנחנו מחפשים אחר מספר המהגרים שאיתם נוכל להתמודד ולקלוט מהמשבר בסוריה ובאירופה".



ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון הכריז בתחילת השבוע שארצו תקלוט 20 אלף פליטים ממחנות בסוריה בחמש השנים הבאות. קמרון עשה זאת בתגובה למהומה הציבורית ההולכת וגוברת בממשלתו, הקוראת לסייע לנמלטים ממלחמת האזרחים בסוריה.



בהודעה שמסר בפרלמנט, אמר קמרון: "אנו מציעים כי בריטניה צריכה ליישב עד 20 אלף פליטים סוריים. בכך, אנו נמשיך להראות לעולם שהמדינה הזאת היא מדינה של חמלה יוצאת דופן".