מנהיגי בריטניה, צרפת וגרמניה מגנים על הסכם הגרעין בין המעצמות לבין איראן.



דיוויד קמרון, פרנסואה הולנד ואנגלה מרקל כתבו מאמר מיוחד לוושינגטון פוסט, בו קראו לקונגרס האמריקאי לתמוך בהסכם: "הקונגרס יצביע השבוע על העסקה", כתבו שלושת המנהיגים. "זה רגע חשוב. זאת הזדמנות קריטית בזמן של אי ודאות גלובאלית להראות מה דיפלומטיה יכולה להשיג".



המנהיגים כתבו עוד, כי "שנתיים של מו"מ קשוח ומפורט הביאו הסכם שסוגר לאיראן את כל המסלולים האפשריים לנשק גרעיני בתמורה להקלה מדורגת בסנקציות".



"זה לא הסכם המבוסס על אמון או על ההנחה איך תיראה איראן בעוד עשר או 15 שנים", הם כתבו. "לאיראן יהיו תמריצים חזקים שלא לרמות: הסבירות הגבוהה מאד שהיא תיתפס וההשלכות שיבואו יהפכו את האפשרות הזאת ללא רווחית עבורם".



השלושה התייחסו במאמר גם לישראל: "אנחנו מגנים בכל לשון את העובדה שאיראן לא מכירה בקיומה של ישראל ואת השפה הלא מקובלת שמנהיגי איראן משתמשים בה לגבי ישראל. ביטחונה של ישראל היה, ויישאר, אינטרס חשוב שלנו. לא היינו מגיעים להסכם אם לא היינו חושבים שהוא יסיר את האיום מהאזור". 



לדבריהם, ההסכם פותח את הדרך להכרה של טהרן, ששיתוף פעולה עם שכנותיה עדיף על עימות: "למרות שאין לנו את אותם אינטרסים, לאיראן ולנו יש אתגרים משותפים, כמו המדינה האסלאמית".



בסיום המאמר כתבו קמרון, הולנד ומרקל: "אנחנו בטוחים שההסכם מספק את הבסיס לפתרון העימות על תכנית הגרעין של איראן. זאת הסיבה שאנחנו רוצים להתחיל ביישום מלא של ההסכם, לאחר שכל ההליכים הלאומיים יסתיימו".