"אעזוב את השלטון רק אם העם הסורי ירצה בכך ולא בגלל לחץ של המערב", כך אמר היום (רביעי) נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לתקשורת הרוסית. 

"נשיא עולה לשלטון דרך בחירות של העם, ואם הוא עוזב את השלטון, זה משום שהעם דורש זאת ולא בגלל הרצון של ארצות הברית, מועצת הביטחון של האו"ם או גופים בינלאומיים אחרים", אמר הנשיא של המדינה מוכת המלחמה. 
עוד אמר הנשיא הסורי, כי הסיוע מאיראן, שסיפקה טכנולוגיה צבאית, היה קריטי למלחמה נגד הטרור בסוריה. עם זאת, הוא הבהיר כי טהרן לא שלחה יחידות לוחמות למדינה.

הדברים סותרים אמירה של גורם ביטחוני ישראלי, שאמר למעריב כי כוחות של משמרות המהפכה האיראניים נמצאים בסוריה ומסייעים למשטר בלחימה מול המורדים.

לדברי הגורם, רוסיה ואיראן מתאמות ביניהם את הפעולות בסוריה ומוסקבה עצמה מעמיקה את מעורבותה הצבאית במדינה. גורמים אמריקאיים טענו השבוע כי טנקים רוסים הוצבו בשדה התעופה בעיר הנמל לטקיה, מעוזו של הנשיא אסד ואף מיקמה תותחים, שאמורים לטענתם לשמש להגנה על הכוחות הרוסים שנמצאים במקום.

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, הבהיר הלילה כי תמיכתה של רוסיה בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד, עלולה להביא להחרפה ולהארכה של הסכסוך: "התמיכה של רוסיה חותרת תחת המטרות המשותפות שלנו להילחם בקיצוניות, אם לא נתמקד במציאת פתרונות לקונפליקט בסוריה בדרכים דיפלומטיות".