בריטי שהצטרף לשורות ארגון דאעש, מפרסם בבלוג את חיי היומיום לצד הלחימה בדאעש. עד כאן זה נשמע יחסית הגיוני אבל מה שמוזר פה, זה שהוא נוהג לפרסם תלונות על חבריו לנשק.



בין היתר, הוא התלונן כי חבריו אינם יודעים לעמוד בתור וכי הם השתלטו לו על המטען למכשיר הסלולרי. אכן, תמונות קשות.



הבריטי המנומס הוא עומר חוסיין, המכונה "הג'יהאדיסט מהסופרמרקט", משום שלפני שהתגייס לדאעש הוא עבד בחנות סופרמרקט בבריטניה. בבלוג שלו הוא כותב על חוסר נימוסיהם של לוחמי דאעש בסוריה והצליח לעורר את רחמינו עליו.



חוסיין, האשים את שכניו הערבים בגניבת נעליו ובכך שנימוסי השולחן שלהם רעים. "ההבדל בין ערבי ולא ערבי הוא בנימוסים שלהם. זה כמו ההבדל בין השמים והארץ", כתב חוסיין המתוסכל, שכותב תחת השם אבו סעיד אל בריטני.



הפוסט האחרון בסדרה של פוסטים מוזרים, מספר על כמה נושאים - מחוסר הנימוס שלהם ועד לאיך הם מתייחסים לבעלי החיים שלהם - לא טוב, תודה ששאלתם.






עם זאת, חוסיין לא ראה צורך כנראה להזכיר בבלוג שלו את העובדה שחבריו לנשק "הלא מנומסים" הם גם חמושים האונסים נשים על בסיס יומי. בנוסף, חוסיין גם אינו מזכיר את הדרכים השפלות בהן לוחמי דאעש בחרו להרוג את האויבים שלהם. הוא העדיף במקום כמובן, לדבר על הנושא המהותי שהם נדחפים בתור.



"אתה יכול להמתין בתור במשך חצי שעה ואז הערבים יגיעו וידחפו וילכו ישר לקדמת התור", הוא כתב מתוך תסכול.



אם חשבתם שזה שיא הפוסט, טעיתם. גניבה של נעליים היא גם נושא כאוב אצל חוסיין, שעלתה ביקורת על כך שעלה על טיסה לטורקיה למרות שבמשך ארבע שנים הוא היה תחת מעקב לפני שעזב את בריטניה ואפילו נחקר במשך שלוש שעות בשדה התעופה גטוויק בלונדון.




את ההוצאות להורג הברוטליות הוא שכח להזכיר. צילום: יוטיוב


לוחמי דאעש גונבים נעליים


"במערב, זה ידוע שאתה יוצא מחדר כשאתה עם אותו זוג נעליים איתו הגעת", כותב חוסיין בן ה-27. "עם זאת, פה לאחיי הסוריים, יש פילוסופיה מאוד מוזרה. הם מאמינים שכל אחד יכול לחלוק את נעליו, ללא קשר לכף הרגל שלך" והוא מפרט: "מישהו במידה 40 יכול לצאת מהחדר כשהוא עם הנעליים שלך למרות שאתה במידה 44 והוא לא יכול אפילו להבין כמה זה מוזר".



חוסיין ניסה לשדל זרים לטוס לסוריה מאז שעזב את ביתו המשותף עם אמו בעיר היי וויקומב, על ידי כתיבת הבלוג שבו הוא מתאר את החיים הפסטורליים לכאורה תחת המשטר האכזרי של דאעש.



הוא כתב בחודש שעבר איך ארגון הטרור מציע לספק פריטים ביתיים בסיסיים כמו מכונות כביסה, מקררים, תנורים, שטיחים ומזרנים לאלה שבורחים לבריטניה ומצטרפים לחמושי המדינה האסלאמית בסוריה. הוא הוסיף כי בדאעש גם מציעים לשלם כסף נוסף עבור כל ילד שהלוחמים העתידיים יביאו לסוריה, בניסיון לגייס משפחות גדולות מבריטניה.


"לפני שאתם מגיעים לסוריה קראו ספרי השרדות"

חוסיין גם מחלק טיפים ובאחד מהפוסטים שלו הוא הפציר בלוחמי הג'יהאד הפוטנציאלים לרענן את כישוריהם על ידי קריאת ספרים על הישרדות וספרים של תנועת "הצופים" לפני שהם מגיעים. חוסיין המתחשב פונה גם לנשות הלוחמים העתידיים ופרסם להן שלל עצות כשניתן לסכמן כך: "בשלו אוכל טעים" ו"השקיעו במראה שלכן", אי אפשר להגיד שהוא לא עמוק.

אחד הנושאים הרגישים אצל חוסיין כאמור היא השתלטות על מטענים: "עוד תכונה משותפת לערבים היא שהם לא רואים שום בעיה של ניתוק הטלפון הנייד שלך כדי לטעון את הטלפון שלהם. גם אם זה המטען שלך, הם ייקחו אותו אפילו אם אין להם צורך אמיתי להטעין דווקא עכשיו", התמרמר חוסיין והוסיף כי "אם אתה רוכש משהו ושם אותו במקרר, תצפה שזה לא יהיה שם בתוך כמה שעות".

לנו נשאר לקוות שלחוסיין לא יהיה קשה כל כך ושהוא יצליח לחנך את הלוחמים הסוררים.