צבא סוריה החל לאחרונה להשתמש בסוגים חדשים של נשק אוויר וקרקע שסופק על ידי רוסיה, אמר היום (חמישי) מקור צבאי סורי.



המקור תיאר את הנשק כ"מדויק מאוד ויעיל" והוסיף כי "הצבא החל להשתמש בו בשבועות האחרונים לאחר שהוכשרו בשימוש בנשק החדש בסוריה במהלך החודשים האחרונים".



"נשק חדש הגיע והוא כולל גם סוגים חדשים בהם הצבא הסורי עבר הכשרה. למעשה, הצבא החל כבר להשתמש בחלק מסוגים אלה", אמר המקור שהדגיש כי: "הנשק הוא יעיל מאוד ומדויק מאוד ופוגע במטרות בדיוק".



פקידים אמריקאים אמרו השבוע כי ארצות הברית זיהתה מספר קטן של מסוקים רוסים בשדה תעופה סורי וזו התוספת האחרונה למה שוושינגטון מאמינה כהתעצמות צבאית רוסית משמעותית במדינה. אחד הפקידים אמר כי ארבעה מסוקים זוהו, כולל מסוקי קרב, למרות שלא ברור מתי המסוקים הרוסים הגיעו לשם.



מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, אמר אתמול כי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הציע לארצות הברית לערוך שיחות לגבי המצב בסוריה ושממשל אובמה שוקל את צעדיו בעניין. 




ג'ון קרי וסרגיי לברוב. צילום: רויטרס


כזכור, רוסיה הציבה כחצי תריסר טנקים בשדה תעופה סורי בתחילת השבוע.



מקור אמריקאי אמר כי שבעה טנקים רוסים מסוג T-900 נצפו בשדה התעופה ליד העיר לטקיה בסוריה, שהיא מעוז של הנשיא הסורי בשאר אסד.



הוא הוסיף כי רוסיה אף מיקמה תותחים, שאמורים לשמש להגנה על הכוחות הרוסים שנמצאים במקום.



בשבוע שעבר, עמוס גלעד, יועץ בכיר לשר הביטחון ישראלי, משה יעלון אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי "נמסר לנו כי הרוסים נכנסו להתערבות פעילה בסוריה".



לדבריו, מוקדם מדי לדעת כיצד המעורבות הצבאית הרחבה של מוסקבה בסוריה תהיה והאם זה יכול להגביל את ישראל מבצעית. "אני לא יודע, כי קנה מידת הפעולה של רוסיה עדיין לא ברור. הם לא התחילו לעבוד. הם פשוט בונים את היכולת שלהם".