גורמים רשמיים בקרואטיה הסבירו היום (שישי) כי סגרו את מעברי הגבול עם סרביה לאחר ש-13 אלף בני אדם נכנסו למדינה בעקבות סגירת הגבול של הונגריה עם סרביה.



בתוך כך, הונגריה החלה בבניית גדר בגבול עם קרואטיה במטרה לבלום את זרם המהגרים לשטחה. מאות חיילים ושוטרים נפרסו באזור הגבול בין הונגריה לקרואטיה, כך אמר ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בראיון ברדיו המקומי.



לדברי אורבן, פתרון בניית הגדר יבוצע במהרה בקטע לאורך 41 ק"מ בגבול בין המדינות, באזור בו אינן מופרדות על ידי נהר. אורבן הוסיף כי בשלב זה פועלים 600 חיילים באזור ובהמשך יפרסו 500 נוספים במהלך היום ועוד 700 עד סוף השבוע.



מאבדים את החופש



חופש התנועה הופך למוגבל בדרום מזרח אירופה, כאשר סלובניה סגרה את קו הרכבות לקרואטיה לאחר ש-150 מהגרים הגיעו ברכבת.



בתוך כך קרואטיה והונגריה סגרו את מרבית גבולותיהן עם סרביה. הרשויות בזאגרב, בירת קרואטיה, טוענות כי נאלצו לעשות זאת בעקבות כניסת של 11 אלף מהגרים למדינה מאז יום רביעי.



קרואטיה ניסתה לרכז את המהגרים במרכזי פליטים אולם בשל מספרם הרב רבים מהם נותרו ברחובות המדינה.



אתמול אמר שר החוץ הקרואטי, ראנקו אוסטוז'יק, כי ארצו "מלאה לחלוטין". במסר למהגרים אמר אוסטוז'יק: "אל תבואו לכאן יותר, הישארו במרכזי הפליטים בסרביה, במקדוניה וביוון, זו לא הדרך לאירופה".



משבר המהגרים הפוקד את אירופה מאתגר את אמנת שנגן, ההסכם שנחתם בין מדינות באירופה על הנהגת מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת.



על פי תקנות האיחוד האירופי על הפליטים להירשם במדינה אליה מגיעים ולבקש מקלט. רבים מן המהגרים מבקשים להמשיך במסעם לגרמניה, אוסטריה ומסרבים להישאר במדינות אמידות פחות כמו הונגריה, קרואטיה וסלובניה.