השוטרים ההונגרים שהוצבו בגבול עם קרואטיה החלו להעלות את הפליטים השהגיעו לגבול בין המדינות על אוטובוסים, כך מסר עד ראייה לסוכנות הידיעות רויטרס.



מוקדם יותר הוצבו בעיירת הגבול ברמנד שוטרים וחיילים חמושים, בין היתר במקלעים, זאת לאחר ששיירה בת עשרה אוטובוסים עם פליטים, שעשתה את דרכה לעיר אוסייק, פנתה לפתע לעבר הגבול בין שתי המדינות שם הורדו המהגרים. 



בתוך כך, החלה הונגריה בבניית גדר בגבול עם קרואטיה במטרה לבלום את זרם המהגרים לשטחה. 



לדברי ראש הממשלה ויקטור אורבן, פתרון בניית הגדר יבוצע במהרה בקטע לאורך 41 ק"מ בגבול בין המדינות, באזור בו אינן מופרדות על ידי נהר. אורבן הוסיף כי בשלב זה פועלים 600 חיילים באזור ובהמשך יפרסו 500 נוספים במהלך היום ועוד 700 עד סוף השבוע.



גם בסלובניה נערכים לקליטת מהגרים. שר הפנים בוסטיאן ספיץ' אמר במסיבת עיתונאים כי ארצו מצפה שלמעלה מ-1,000 פליטים יחתו ביממה הקרובה את הגבול מקרואטיה. 



ספיץ' אמר עוד כי נכון לעכשיו אין כוונה לפתוח מסדרון שיאפשר מעבר של מהגרים למדינות אחרות. ביומיים האחרונים הגיעו לקרואטיה יותר מ-13 אלף בני אדם.



שווייץ נרתמת למאמץ


בתוך, כך, גם במדינות אירופה שאינן שייכות לאיחוד האירופי מתמודדים עם גל המהגרים.



ממשלת שווייץ  הודיעה היום שתקלוט עד 1,500 מבקשי מקלט בהתאם לתכנית שהציג האיחוד האירופי לחלוקת 40 אלף פליטים בין מדינות האיחוד.



בנוסף, הודיעה הממשלה שתגדיל את הסיוע לנפגעי המלחמה בסוריה, עיראק ובקרן אפריקה ביותר מ-70 מיליון דולר.



הנשיאה סימונט סומארוגה אמרה כי הרשויות בשווייץ לא ציפו שזרם המהגרים יופנה ממדינות אחרות. לדבריה, משטרת הגבולות מוכנים להגביר את אמצעי הביקורת אם יהיה צורך, "אבל כרגע אין צורך לביקורת קבועה".



גם נורבגיה, שאינה שייכת לאיחוד, הודיעה כי ייתכן שתפעיל אמצעי בקרה בגבולות אם זרם מהמגרים לשטחה יגבר.



שר המשפטים ובטיחות הציבור, אנדרס אנונדסן, אמר כי הממשלה מבצעת הערכת מצב ושוקלת כיצד לפעול, כשביקורת גבולות היא אחת האפשרויות.



"זה תלוי במספר האנשים שיגיעו. אם הוא יעלה משמעותית, או שנחשוב שאין לנו מספיק שליטה על הגבולות, אז נעשה את זה", הוא אמר.