אחרי חמישה ימים של חיפושים, גופה שנמצאה באומן זוהתה הערב (שבת) כגופתו של הישראלי הנעדר אמיר אוחנה בן ה-28 ז"ל.



לפי הדיווח של זק"א, הודעה נמסרה למשפחתו. ארגון זק״א, משרד החוץ ושגרירות ישראל באוקראינה פועלים להביא את הגופה במהירות ארצה.



במשך כל השבת נמשכו החיפושים והסריקות באגם וביער, אוחנה זוהה על ידי המתנדבים כשראשו במים שבאגם. הוא נמצא כשבגדי השבת על גופתו ללא נעליים וגרביים. ככל הנראה, אוחנה, שסבל ממחלת הנפילה, ישב על המזח וטבל את רגליו במים, קיבל התקף ונפל.



כזכור, הישראלי אמיר אוחנה שנעדר באומן, טס לרגל חגיגות ראש השנה ולא חזר. הוא היה אמור לחזור לישראל לאחר טיול של שבוע, אך לאחר שלא יצר קשר עם משפחתו במשך 48 שעות, אשתו, מיטל, פנתה לבקשת עזרה.




החיפושים באומן. צילום: אלחנן זק״א אומן



ביום חמישי האחרון, אשתו מיטל אוחנה, סיפרה בראיון לגבי גזית ב-103FM: "הוא נסע ביום חמישי לשבוע, עד מחר. היום הוא היה אמור לנחות בארץ. יש לו את מחלת הנפילה, לכן אנחנו מתקשרים כל שעה עגולה בערך, וכיוון שהוא לא יצר קשר התחלתי לדאוג", היא סיפרה.



כמו כן הוסיפה מיטל כי היא דאגה שהיעדרותו קשורה למחלתו והוסיפה: "ביום שלישי בחג השני הוא ישב עם חברים והחליט שהוא יוצא להתבודד ביער, ולא חזר. לא ישנתי כל הלילה מדאגה והרגשתי שמשהו קורה."



הדיווח הראשוני התקבל ביום רביעי לפנות בוקר במשרד החוץ באומן. צוות הדיפלומטים הישראלי, שתוגבר במיוחד לאור אירועי ראש השנה באומן, חבר מיד עם הרשויות המקומיות, עם המשטרה המקומית ובתאום עם 15 שוטרי משטרת ישראל השוהים במקום על מנת להתחיל בחיפושים. 
כחלק ממאמצי החיפוש שהחלו בסביבה, הופעלה יחידת צוללנים שסרקה את האגם. בנוסף, צוותי חיפוש מלווים בכלבים מחפשים ביער הסבוך המקשה מאוד על החיפושים. במקביל לכך, השגרירות הישראלית בדקה בבתי החולים הסמוכים.