יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן איבדה אתמול יותר מ־15 מיליארד יורו בעקבות החשיפה כי זייפה את תוצאות בדיקות הזיהום של כלי הרכב שלה בארה"ב, וכי הרשויות בגרמניה עשויות לפתוח בחקירה כדי לבחון אם ביצעה פולקסווגן מעשי מרמה גם באירופה.


המניה של פולקסווגן צנחה אתמול בכ־20% בבורסה בפרנקפורט ואיבדה כ־15 מיליארד יורו משווי השוק שלה. מדובר בשפל של שלוש שנים למניה של החברה, שבמחצית הראשונה של השנה הגיעה למקום הראשון במכירת מכוניות ברחבי העולם. 

ביום שישי הודיעה הסוכנות הפדרלית להגנת הסביבה בארה"ב כי החברה התקינה תוכנה שנועדה לשנות את הנתונים של פליטת הגזים המזהמים בעת נסיעות המבחן של דגמי הדיזל של אאודי A3, פולקסווגן ג'טה, החיפושית החדשה, גולף ופאסאט.


בעקבות זאת נדרשה פולקסווגן לבצע ריקול (איסוף) לכחצי מיליון מכוניות, והסוכנות האמריקאית ציינה כי יוטל קנס של 37,500 דולר על כל מכונית שלא עמדה בתקנות ולכן החברה צפויה לקנס שיגיע לסכום של כ־18 מיליארד דולר. 

בניסיון להרגיע את הרוחות פרסם מנכ"ל החברה מרטין וינטרקורן הודעת התנצלות בפני הלקוחות ובעלי המניות. "אני מתנצל מאוד באופן אישי שהפרנו את האמון של הצרכנים שלנו ושל הציבור", אמר וינטרקורן.