אסון במהלך חג הקורבן: 717 עולי רגל נהרגו היום (חמישי) ולפחות 805 נוספים נפצעו בשל צפיפות בעת העלייה לאתר הקודש שבמינא, סמוך למכה.



עדיין לא ברור מה גרם למנוסה ההמונית של בני אדם, אך לפי כלי התקשורת המקומית, בעקבות האלפים שהגיעו למקום כדי להתכונן לעלייה לרגל לקראת חג הקורבן (עיד אל אדחא) נוצר דוחק שגרם להמונים לרמוס אחד את השני. 




מקום האסון בסעודיה. צילום: טוויטר 


מנהלת ההגנה האזרחית במדינה הודיעה כי ההרוגים הם בעלי אזרחויות שונות, וסוכנות הידיעות של איראן הודיעה כי לפחות 43 איראנים נמצאים בין ההרוגים. "ראיתי את האמבולנסים, ראיתי את הגופות", אמרה את'אר אל-כתתני, עולה לרגל שהגיעה למקום לאחר האסון. "לפחות 30-20 אמבולנסים עברו לידי"



לחצו לצפייה בזירת האסון


סרטי חובבנים שעלו ברשתות החברתיות תיעדו מחזות מחרידים ממקום האסון במינא, בהם עשרות גופות שרועות על הקרקע ולצדן כיסאות גלגלים מרוסקים ובקבוקי מים. השלטונות הסעודיים פרסמו בטוויטר הרשמי שלהם תמונות של עובדי חילוץ והצלה מסייעים לפצועים לעלות על אלונקות ומעבירים אותם לאמבולנסים שפינו אותם לבית חולים.

זה האסון השני בתוך שבועיים שבו נהרגים עולי רגל בסעודיה. רק לפני שבועיים נהרגו 87 עולי רגל ו-183 נוספים נפצעו בקריסת מנוף סמוך למבנה קדוש לאסלאם שבמכה, בשל רוחות חזקות וגשמים שפקדו את המדינה.

עשרות אמבולנסים הגיעו למקום ופינו את הפצועים וההרוגים מהאתר. קריסת המנוף הייתה זמן תפילת הערב, כאשר עשרות אלפים הגיעו למקום הקדוש למוסלמים על מנת לקיים את מצוות החאג'. על פי הדיווחים, לא אותרו פצועים בקרב העולים לרגל מערביי ישראל.