מוחמד אקלאק בן 50, נגרר מביתו בפאתי הבירה ניו דלהי והותקף על ידי כ-100 אנשים משום שהם חשדו בו שאכל בשר פרה, דבר האסור בדת ההינדואיזם.



המשטרה ההודית הודיעה כי לאחר האירוע היא עצרה שישה אנשים החשודים במעורבות בהכאה למוות של אקלאק. בנוסף, בנו של אקלאק בן 22, נפצע גם הוא קשה באירוע ומאושפז בטיפול נמרץ בבית חולים סמוך.



"כאשר צוות שלנו הגיע למקום היה קהל של אנשים מחוץ לביתו. השוטרים הצליחו להציל אותו ולקחת אותו לבית החולים, אבל חייו לא היו יכולים להינצל", אמר קיראן, מפקד בכיר במשטרה.



השמועות שבני המשפחה אכלו בשר החלו לאחר שדווח על עגל חסר בכפר דדרי, הנמצא 35 קילומטר מניו דלהי. "ההודעה על כך שהמשפחה אכלה בשר נעשתה במקדש מקומי ואז ההמון הלך אל ביתו של האיש", הוסיף קיראן.



עיתון מקומי פרסם כי בתו של אקלאק אמרה כי הבשר שהיה במקרר בבית המשפחה היה של בשר כבש ולא פרה. "הם האשימו אותנו באחסון בשר פרה, שברו את הדלתות שלנו והחלו להכות את אבי ואת אחי. אבא שלי נגרר החוצה והוכה עם לבנים", היא סיפרה.



הריגת פרות אסורה במדינות רבות בהודו, מדינה בעלת רוב הינדי שיש בו גם מיעוט מוסלמי, נוצרי ובודהיסטי.



בחודש מרץ, מדינת מהרשטרה הקשיחה את האיסור ואסרה על מכירת בשר, מהלך הנתפס על ידי מיעוטים דתיים כסימן לכוח ההולך וגדל של הינדים, מאז שראש הממשלה נרנדרה מודי עלה לשלטון בשנה שעברה.