לאחר חמש שנות לחימה בסוריה, נדמה כי הפעם מדובר בשינוי של ממש במערכה שמתרחשת במדינה, לאור כניסתה של רוסיה אל המערכה, על מנת לעזור למשטרו של בשאר אסד לבסס את השלטון.



משעות הצהריים ביצע חיל האוויר הרוסי תקיפות באיזור העיר חומס, שם נמצאים מספר בסיסים של המורדים ושל חברי ארגון המדינה האיסלאמית, שהפך להיות המטרה העיקרית של צבאו של פוטין. הדיווחים מצביעים על כ-27 הרוגים בתקיפות, אשר נקלטו במצלמות של אזרחים וכוחות מורדים.  

סוריה


גורם בטחוני במערב אמר כי ישראל עודכנה מבעוד מועד על התקיפה הרוסית בסוריה, ועוקבת אחר הנעשה בסוריה וההערכה היא כי המערכה לא הופנתה כלפי דאעש. ההערכות הישראליות מתיישבות עם אלו של המודיעין האמריקאי.
.
פוטין, ביחד עם שר ההגנה הרוסי, התייחסו לפעילות ואישרו: "התחלנו לתקוף בסוריה על מנת לעזור למשטר והנוכחות שלנו במדינה תהיה זמנית. הדרך היחידה להילחם בטרוריסטים בסוריה היא בהתקפות נגדם וכולם צריכים להבין שאם הטרור יצליח בסוריה, הוא יגיע גם לרוסיה".

עם זאת, הוסיף פוטין עדיין צריך להמשיך במאמץ הבינלאומי המשותף על מנת להכריע את המדינה האיסלאמית בסוריה. "התקיפה היתה של מחסני ציוד של הארגון", מסר שר ההגנה הרוסי.


ארצות הברית, אשר מנסה להראות נוכחות מוגברת באיזור ותקפה היום גם כן כ-30 מטרות של דאעש בעיראק ובסוריה, לא הפסיקה את טיסותיה בשמי המדינה, למרות הדרישה הרוסית לעשות כך, על מנת שלא ליצור עימות אווירי או ירי שגוי. בכיר אמריקאי אף טען כי רוסיה, בניגוד להצהרותיה, לא תקפה מבנים של המדינה האסלאמית, אלא של מורדים אחרים. עוד אמר הבכיר כי רוסיה עדכנה את ארצות הברית בכוונות התקיפה כשעה לפני שזאת קרתה, אך לא הסכימה לגלות את מיקום ההפצצה. ככל הנראה 27 בני אדם נהרגו במהלך התקיפה.

הבוקר פרסמה רשת החדשות "פוקס ניוז" כי פקידים רוסים דרשו שמטוסי קרב אמריקאים ייצאו מהמרחב האווירי הסורי באופן מידי, כך לפי בכיר אמריקאי. 
 
הרוסים, על פני השטח, מסרו את הבקשה הזאת על מנת שיוכלו לפעול בצורה חופשית יותר וללא פגיעות מיותרות במטוסי הקואליציה, אך נדמה כי מדובר במהלך מורכב יותר.

הרוסים כבר אותתו כי הם מעוניינים להיכנס לסוריה בצורה מאסיבית, על מנת לעזור לאסד במלחמתו נגד דאעש ובעיקר לייצב את שלטונו. הפסד השלטון של אסד יהווה מכה לא פשוטה לרוסיה, שתמכה בו לאורך כל הדרך.
 
המהלך של מוסקבה מסמן הסלמה משמעותית במתיחות המתמשכת בין רוסיה וארצות הברית על פעולה צבאית במדינה שסועת הקרבות והוא מגיע לאחר שהפרלמנט הרוסי אישר באופן רשמי את הבקשה של נשיא המדינה, ולדימיר פוטין, לשלוח כוחות צבאיים לסוריה.
 
מועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט של רוסיה, דן בבקשתו של פוטין לאישור פריסת כוחות בסוריה וסרגיי איבנוב, ראש מנהל הקרמלין אמר בתום ההצבעה כי הבקשה אושרה פה אחד.