נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר כי רוסיה ואיראן "יתקעו בבוץ" אם ינסו לתמוך באסד וכינה את המבצע "מתכון לאסון". "פוטין לא מבדיל בין דאעש לבין המורדים המתונים. לא נשתף פעולה עם המבצע הרוסי להשמדת מתנגדי אסד. בשביל פוטין - כולם טרוריסטים, ואני דוחה את עמדתו".


"הסיבה שאסד עדיין בשלטון היא מכיוון שרוסיה ואיראן תומכות בו. מה שרוסיה עושה עכשיו לא שונה ממה שעשתה בעבר. היא מעודדת שלטון שרוב אזרחיו מתנגד לו", אמר אובמה.

נשיא ארה"ב הוסיף כי הוא לא שוגה באשליות בעניין האסון ההומנטרי המתרחש בסוריה, אבל טען כי הוא למד מהמלחמות האחרות לאחרונה כי "שום כמות של צבא ארה"ב שתתערב בנושא לא תפתור בעיות פוליטיות". 

"אני רוצה שרוסיה תצליח, זה האינטרס שלנו, זו לא תחרות בין ארה"ב ורוסיה", אמר אובמה בשאלה שרמזה לחזרה לעידן המלחמה הקרה. "לא נהפוך את סוריה למלחמת פרוקסי בין רוסיה לארה"ב. זה רוסיה איראן ואסד נגד רוב העם הסורי. הקרב שלנו הוא נגד דאעש ויחד עם רוב הקהילה הבינלאומית באופן שיאפשר לסיים את משבר הפליטים".
 
בתוך כך, חיל האוויר של רוסיה ביצע 14 טיסות בסוריה ופגע בשש מטרות של ארגון המדינה האסלאמית, כך נמסר מגורם רשמי במשרד ההגנה הרוסי. איגור קונשנקוב, אמר כי מטוסי Su-34, Su-24M, Su-25 לקחו חלק בתקיפות וכי המרכז המבצעי של דאעש באידליב הושמד בתקיפות מהאוויר.