כשאתם מתמרמרים על הבוס, על מזג האוויר או על כל דבר אחר שמפריע לכם, תזכרו בסיפור מעורר ההשראה הבא.



נוג'ין מוסטפא, נערה בת 16, נכה מקובאני בסוריה, הגיעה לגרמניה בכיסא הגלגלים שלה. היא הצליחה לא רק להכנס ללבם של הרבה אנשים ברחבי העולם, אלא גם החזירה איש מת לחיים - אם כי בטלוויזיה.



הנחישות והאומץ שלה התגלו בארצות הברית ובבריטניה בערוצי החדשות כשהיא סיפרה כי למדה אנגלית מאופרת הסבון האמריקנית האהובה עליה, "ימי חיינו".



"זו תכנית גדולה", היא אמרה לרשת ABC האמריקאית כשהייתה על הגבול הסרבי-הונגרי. "אבל הם הרגו את אי.ג'י הדמות הראשית שאהבתי!".



ג'ון אוליבר, מנחת התכנית הפופולרית "Last Week Tonight", ברשת הטלוויזיה האמריקנית HBO, כל כך התרגש מסיפורה של מוסטפא שהוא סידר שהדמות מאופרת הסבון שהיא אוהבת שנהרגה בסדרה, תוחזר לחיים וכל זה רק כדי לשמח אותה.



"נוג'ין עברה מספיק וכל מדינה הייתה שמחה לקבל אותה", אוליבר אמר לקהל. "חשבנו שאנחנו יכולים לעשות עבורה דבר אחד לאחר שציערה אותה העובדה שאי.ג' מת בסדרה". אוליבר המשיך, "עשינו כמה שיחות רק בשבילך" ואז הוא הראה סצנה שצולמה במיוחד לנוג'ין בה רואים את הדמות מהסדרה אי.ג'י, דופק בדלת של החברה שלו בסדרה. היא פתחה את הדלת, הביטה המומה בגבר על סף דלתה, שהיא חשבה שהוא מת.



"חזרתי מן המתים, זה לא קשה", אמר אי.ג'י בסצנה המיוחדת. "את יודעת מה קשה? להגיע מסוריה לגרמניה".



"זה יום המזל שלי", אמרה מוסטפה בסרטון וידאו לאחר שצפתה בסצנה שצולמה רק בשבילה. ג'יימס סקוט, שמשחק את אי.ג'י, צייץ בטוויטר אחרי שראה את הווידאו שהעלתה כי "זה חימם לי את הלב, תודה נוג'ין".





נחושה ואופטימית, מוסטפה הייתה בדרכים במשך 20 ימים כשמצלמות הטלוויזיה קלטו אותה בגבול ההונגרי, שבו היא הייתה בין הפליטים הרבים המנסים להגיע לגרמניה.



מוסטפה היא נכה מלידה והיא מקווה שבעזרת אמצעי הרפואה המפותחים בגרמניה, שם היא בקשה מקלט, יוכלו לעזור לה ללכת בפעם הראשונה.



בראיון ל-BBC היא אמרה כי היא נהנתה מהמסע הארוך: "ניסיתי הרבה דברים בפעם הראשונה בדרך, רכבת וכבשים".



מוסטפא ואחותה הגדולה, נסרין, עברו אלפי קילומטרים דרך יוון, מקדוניה, אוסטריה, הונגריה, קרואטיה וסלובניה לפני שהגיעו גרמניה, שם היא התאחדה עם אחיה, בלנד, שביקש מקלט במדינה עוד קודם.



"אנחנו צריכים להילחם כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים בעולם הזה", היא אמרה כשניסתה לחצות את הגבול ההונגרי לקרואטיה. "זה חלום לחיים חדשים".



כשהיא נכנסה לסלובניה מקרואטיה, היא נעצרה ונכלאה ושוחררה רק לאחר לחץ של פעילי זכויות אדם.



מוסטפא נשאלה למה היא עזבה את מדינתה ועברה מסע ארוך ומפרך כדי להגיע לאירופה והיא ענתה: "תאר לעצמך שאתה בן 16 ואתה תמיד מפחד למות בכל רגע. אתה גם חושש לאבד את היקרים לך".




היא אמרה שהיא מתגעגעת להורים שלה, שנשארו מאחור. "אני יכולה לישון בלי אמא שלי", היא אמרה. "אבל אני מתגעגעת אליה".

לאחר שהגיעה לגרמניה, יש לה חלומות נוספים. היא רוצה לראות ולמצוא חייזרים". בנוסף, היא רוצה להיות אסטרונאוטית ולפגוש את המלכה אליזבת' בבריטניה.

מהחדר הקטן שהיא חולקת עם אחותה בגרמניה, יש לה עצה לקורבנות מלחמה ברחבי העולם. "ביום המזל שלי, יש לי משהו לומר", היא אומרת בסרטון הווידאו: "אתם חזקים ואמיצים יותר ממה שאתם חושבים. תלחמו על מה שאתם רוצים ואני בטוחה שתשיגו את זה".