שלושה אנשי צוות נהרגו הבוקר (שבת) בתקיפה אווירית שככל הנראה ביצע צבא ארצות הברית באפגניסטן וכעת מתחיל להתברר מה ארע.



בית החולים הנמצא בעיר קונדוז באפגניסטן, משמש בסיס של ארגון "רופאים ללא גבולות" ובנוסף לשלושת ההרוגים יש פצועים רבים וכ-30 עובדים נוספים הוכרזו כנעדרים.



בית החולים שהופצץ נפגע באופן קשה במתקפה האווירית ובעת ההפצצה היו מאושפזים בו 105 חולים ויותר מ-80 עובדים בינלאומיים ומקומיים, כך נמסר מהארגון.



לדברי הארגון, הוא הפיץ את נקודות ציון של בית החולים לכל הצדדים המעורבים בלחימה כדי למנוע פגיעה בהם.



"אנחנו המומים מאוד מההתקפה, מההרג של הצוות שלנו והחולים והמחיר הכבד שהיא גרמה למערכת הבריאות בקונדוז", אמר מנהל הפעילות של קבוצת הסיוע, ברט ג'נסנס.



"אין לנו עדיין את מספר הנפגעים הסופיים, אבל הצוות הרפואי שלנו מספק עזרה ראשונה ומטפל בפצועים. אנו קוראים לכל הצדדים לכבד את הבטיחות של מתקני הבריאות והצוותים הפועלים בהם".



מיקום בית החולים היה ידוע לכוחות הלחימה



הוא אמר כי בית החולים היה ידוע היטב לכוחות הלוחמים: "זה היה בית החולים הפונקציונלי היחידי בקונדוז מאז החלה הלחימה וושיתפנו את מיקום בית החולים עם כל הצדדים הלוחמים באפגניסטן במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים".



דובר צבא ארצות הברית הודה שיכול להיות שהם אחראים להפצצה על בית החולים.



"כוחות אמריקאים ערכו תקיפה אווירית בעיר קונדוז הבוקר, נגד מי שמסכן את הכוחות. יכול להיות שהנזק שהתלווה לתקיפה פגע במתקן הרפואי שהיה סמוך למקום התקיפה", אמר בריאן טריבוס, דובר הקואליציה בראשות נאט"ו והוסיף כי האירוע נמצא תחת חקירה.



ההפגזה ארעה ככל הנראה בעקבות לחימה כבדה סביב בית החולים. חבר צוות ארגון הסיוע שהיה בתפקיד באותו הזמן, אמר ל"גרדיאן": "הייתי בתוך המשרד שלי בסביבות שתיים לפנות הבוקר ואז המטוס התחיל להפציץ את הבניין הראשי של בית החולים. ההתקפה נמשכה שעה וחצי. בסיום ההפצצה יצאתי מהמשרד שלי וראיתי את כל בית החולים עולה באש".



"לא יכולנו להציל את הרופאים שלנו, את האחיות, המנקים, החברים שלנו. הם נשרפו בתוך בית החולים", אמר חבר צוות שהיה במקום.



אדיל אכבר, רופא במרכז הטראומה שהיה בתפקיד באותו הזמן, אמר כי חדר הניתוח, חדר המיון וחלקים נוספים של מתחם בית החולים נפגעו.



"הצלחתי להימלט לאחר הפיצוץ, אבל אני יודע שרוב אנשי הצוות ואפילו חלק מהחולים חסרים", הוא אמר.