שר ההגנה האמריקאי אש קרטר אמר הערב (שבת) כי ארצות הברית עדיין בודקת כיצד תקיפה אווירית של חיל האוויר האמריקאי פגעה בבית חולים בעיר קונדוז שבאפגניסטן.

"בתיאום עם ממשלת אפגניסטן, תבוצע חקירה מלאה של האירוע", אמר קרטר בהצהרתו.
קרטר הוסיף כי באזור בית החולים התנהלה בימים האחרונים לחימה אינטנסיבית של כוחות אמריקאים התומכים באפגניסטן, נגד לוחמי הטליבאן.

בית החולים שהופצץ הוא בסיסם של ארגון הסיוע "רופאים ללא גבולות", ובתקיפתו נהרגו 16 בני אדם. עשרות נוספים ששהו בבית החולים עדיין מוגדרים כנעדרים במקום. מוקדם יותר, לפי הודעת הנשיא באפגניסטן, מפקד הכוחות האמריקאים התנצל על הפצצת בית החולים. 

במהלך הבוקר נמסר מגורמים בארגון כי הכוחות הלוחמים באזור הכירו את מיקומו של בית החולים. בעקבות כך, נמסר מדובר צבא ארצות הברית כי יכול להיות שהם אחראים להפצצה על בית החולים. לאחר מכן, כאמור, ארצות הברית התנצלה על האירועים.

כעת, נחשף ככל הנראה מחדל נוסף ע"י חברי הארגון. חבר בצוות הארגון סיפר כי במהלך ההפצצות התקשרו אנשי הצוות לגורמים צבאיים בנאט"ו ודיווחו שהם תחת מתקפה, אך עם זאת, הירי נפסק רק לאחר שעה.

"חברינו נשרפו בתוך בית החולים"
בעת האירוע הקשה נהרגו כאמור 16 בני אדם. חבר צוות ארגון הסיוע, שהיה בתפקיד באותו הזמן, סיפר ל"גרדיאן" על התקרית: "הייתי בתוך המשרד שלי בסביבות שתיים לפנות בוקר, ואז המטוס התחיל להפציץ את הבניין הראשי של בית החולים. ההתקפה נמשכה שעה וחצי. בסיום ההפצצה יצאתי מהמשרד שלי וראיתי את כל בית החולים עולה באש". 
"לא יכולנו להציל את הרופאים שלנו, את האחיות, המנקים, החברים שלנו. הם נשרפו בתוך בית החולים", אמר חבר צוות נוסף שהיה במקום.
אדיל אכבר, רופא במרכז הטראומה שהיה בתפקיד באותו הזמן, אמר כי חדר הניתוח, חדר המיון וחלקים נוספים של מתחם בית החולים נפגעו. "הצלחתי להימלט לאחר הפיצוץ, אבל אני יודע שרוב אנשי הצוות ואפילו חלק מהחולים חסרים", הוא הוסיף.