האפיפיור פרנציסקוס צפוי לפתוח היום (ראשון) ועידה כנסייתית מיוחדת (הידועה גם סינוד), בנושא המשפחה לאור ערכי הנצרות, אך ההכנות לאירוע הכנסייתי החשוב הפכו לשערוריה, לאחר שבכיר בוותיקן הודיע כי הוא מקיים מערכת יחסים הומו סקסואלית.
הכומר ממוצא פולני, כריסטוף קרמסה, יצר מהומה רבה אתמול לאחר שהודיע כי הוא מנהל מערכת יחסים עם גבר ותקף את הכנסייה וביקר את עמדותיה, אותן הוא כינה "מפגרות". 
קרמסה הודח ממשרתו הבכירה בכנסייה לאחר הודעתו, משום שבוותיקן מצאו סתירה בין דבריו לדוקטרינה הקתולית. דובר הוותיקן הודיע כי החלטתו של קרמסה להתראיין ערב הוועידה החשובה היא "חמורה וחסרת אחריות" וכי היא הביאה לכך שהאפיפיור פרנציסקוס נמצא תחת לחץ תקשורתי כבד. 

בריאיון, שניתן לעיתון איטלקי ידוע, אמר הכומר הפולני בן ה-43: "הגיע  הזמן שהכנסייה תפתח את עיניה ותבין כי להציע למאמיניה הגאים התנזרות מוחלטת מיחסים וחיי אהבה היא בלתי אנושית".
דבריו של קרמסה מציבים את האפיפיור בפני שבר רציני בעולם הקתולי בפתחו של אחד האירועים החשובים ביותר של הכנסייה הקתולית. למעלה מ-300 מנהיגי הכנסייה מרחבי העולם הגיעו לרומא לכבוד הוועידה האפיפיורית שנועדה לבחון את יחסה של הכנסייה הקתולית לנושאי המשפחה.
בין הנושאים שצפויים לעלות על סדר היום בוועידה הוא יחסה של הכנסייה לקהילה הגאה, נושא בו הציג האפיפיור שינוי מסוים מהמדיניות שהציגו של קודמיו ונקט ברטוריקה מקבלת וחומלת יותר כלפי ההומוסקסואלים,
בשבוע שעבר הסתבכה הכנסייה בשערורייה לאחר שהגיעו ידיעות על פגישה שהתקיימה בארצות הברית בין האפיפיור לפקידה האמריקאית, קים דיוויס,  שסירבה לחתום על מסמכי נישואים עבור זוגות גאים ונשלחה למאסר בשל כך.