הוויכוח בארצות הברית על שאלת הפיקוח על הנשק הגיע לשיא חדש. המועמד לנשיאות, ד"ר בן קרסון, טען הלילה (שישי) בראיון ברשת CNN, כי השואה נמשכה זמן כה רב בגלל פיקוח על כלי נשק.



קרסון, המתמודד במפלגה הרפובליקנית, התראיין לעיתונאי וולף בליצר, ששאל אותו על טענות שהעלה בספר חדש, בו קבע כי פיקוח על נשק הוא בסיס לעריצות.



לדברי קרסון, אחד ממנתחי המוח המובילים באמריקה בעברו, אם לאזרחים היה נשק, האפשרות שהיטלר היה מצליח להשיג את מטרותיו היתה קטנה בהרבה. אם לא היו חוקי פיקוח על נשק באירופה בתקופה ההיא, האם שישה מיליון יהודים היו נשחטים? תהה הרופא. "יש סיבה מדוע אחד דברים הראשונים שרודנים עושים הוא לקחת את הנשק מהאזרחים", אמר קרסון לבליצר.



הדברים של קרסון גררו תגובה מהליגה נגד השמצה. מנהל הארגון, ג'ונתן גרינבלט, אמר כי לקרסון יש זכות להחזיק בדעתו על שאלת פיקוח על נשק, אבל הרעיון שמדיניות הפיקוח על נשק של היטלר תרמה לשואה אינה נכונה היסטורית. "המספר הקטן של נשקים שהיו ברשות יהודים בגרמניה של 1938, לא יכלה בשום צורה לעצור את העוצמה הטוטליטרית של הנאצים", הוא הוסיף.



אגב, דבריו השנויים במחלוקת של קרסון, גם בנושאים אחרים, דווקא מסייעים לו לצבור פופולריות בקרב תומכי המפלגה, בעיקר אלה המשתייכים לזרם הנוצרי-שמרני. על פי סקרים בארצות הברית, בחלק מהמדינות הוא נמצא במקום השני בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית, אחרי איש העסקים דונלד טראמפ.