‏צבא עיראק טוען כי תקף היום (ראשון) את שיירתו של מנהיג המדינה האסלאמית, אבו באכר אל בגדדי במחוז אנבאר, סמוך לגבול עם סוריה. כך נמסר בהצהרה של הצבא. 



גורלו של אל בגדדי, שהכריז על עצמו כמנהיג הח'ליפות בעיראק ובסוריה, עדיין לא ידוע. 



"חיל האוויר העיראקי הפציץ את השיירה של הטרוריסט אבו בכר אל בגדדי בעת שנסע לקרבלא לפגישה של מפקדי דאעש" נמסר בהצהרה של הצבא העיראקי. אנשי המדינה האסלאמית עדיין לא הגיבו על התקיפה ותוצאותיה.



אין זאת הפעם הראשונה שאל בגדדי נמצא תחת מתקפה. באפריל דווח כי הוא נפצע באורח קשה בתקיפה אווירית של ארצות הברית במערב עיראק. 



גם בחודש נובמבר היה ניסיון חיסול על מנהיג דאעש, שנפצע בהתקפה האווירית האמריקאית על מפגש של בכירי הארגון בעיראק. בארגון דחו אז את הפרסומים כי המבוקש הבכיר נפצע אנושות או נהרג. גם גורמים בעיראק מסרו כי לפי המידע שבידיהם, בגדדי אכן נפצע ועוזרו הקרוב ביותר נהרג.



בהודעה שפרסם אז דובר דאעש, מוחמד אל-עדנאני, בחשבון הטוויטר שלו, הוא כתב: "האם אתם חושבים שהח'ליפות תסתיים במותו של הח'ליף? אנחנו מבטיחים לאומה שהאמיר שלה, אבו בכר אל-בגדדי, בסדר גמור ותודה לאל הוא יזכה ברפואה מהירה".



בנושא אחר, היום הודיעה רוסיה כי חיל האוויר של רוסיה ביצע ביממה האחרונה 64 תקיפות אוויריות מעל סוריה, על מנת להרוס עמדות לחימה, מחנות אימונים ומצבורי תחמושת של המדינה האסלאמית, כך נמסר היום ממשרד ההגנה הרוסי. בתקיפות האוויריות נהרסו 53 עמדות מבוצרות במחוזות חמה, לטקיה, אידליב וראקה. גורמים צבאיים רוסים גם ערכו ועידת וידאו, שנייה במספר, עם עמיתים מארצות הברית על מנת לדון בביטחון פעולות הטיסה מעל סוריה, בהמשך לדיונים שהתקיימו אתמול.