ראש ארגון המדינה האסלאמית, אבו באכר אל בגדדי, לא נהרג בתקיפות האוויריות של צבא עיראק במערב המדינה, כך נמסר הערב (ראשון) מבתי החולים במדינה ותושבים באזור.



עדיין לא נמסרה הודעה רשמית בנושא מבתי החולים ואנשי המדינה האסלאמית עדיין לא הגיבו על התקיפה ותוצאותיה.



מוקדם יותר טען צבא עיראק כי ביצע תקיפות אוויריות במחוז אנבאר, הסמוך לגבול עם סוריה, נגד שיירתו של מנהיג המדינה אל בגדדי, שהכריז על עצמו כמנהיג הח'ליפות בעיראק ובסוריה. 

"חיל האוויר העיראקי הפציץ את השיירה של הטרוריסט אבו בכר אל בגדדי בעת שנסע לקרבלא לפגישה של מפקדי דאעש", נמסר בהצהרה של הצבא העיראקי. 

ניסיונות החיסול הקודמים

אין זאת הפעם הראשונה שאל בגדדי היה תחת מתקפה. בחודש אפריל דווח כי הוא נפצע באורח קשה בתקיפה אווירית של ארצות הברית במערב עיראק. 

גם בחודש נובמבר נרשם ניסיון חיסול על מנהיג דאעש, שנפצע בהתקפה האווירית האמריקאית בעת מפגש של בכירי הארגון בעיראק. בארגון דחו אז את הפרסומים כי המבוקש הבכיר נפצע אנושות או נהרג. גם גורמים בעיראק מסרו כי לפי המידע שבידיהם, בגדדי אכן נפצע ועוזרו הקרוב ביותר נהרג.

בהודעה שפרסם אז דובר דאעש, מוחמד אל-עדנאני, בחשבון הטוויטר שלו, הוא כתב: "האם אתם חושבים שהח'ליפות תסתיים במותו של הח'ליף? אנחנו מבטיחים לאומה שהאמיר שלה, אבו בכר אל-בגדדי, בסדר גמור ותודה לאל הוא יזכה ברפואה מהירה".

תקיפת אנשי דאעש בסוריה

בתוך כך, היום הודיעה רוסיה כי חיל האוויר של רוסיה ביצע ביממה האחרונה 64 תקיפות אוויריות מעל סוריה, על מנת להרוס עמדות לחימה, מחנות אימונים ומצבורי תחמושת של ארגון המדינה האסלאמית.

בתקיפות האוויריות נהרסו 53 עמדות מבוצרות במחוזות חמה, לטקיה, אידליב וראקה. גורמים צבאיים רוסים גם ערכו ועידת וידאו, שנייה במספר, עם עמיתים מארצות הברית על מנת לדון בביטחון פעולות הטיסה מעל סוריה, בהמשך לדיונים שהתקיימו אתמול.