יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פנה הערב (רביעי) בנאום קצר לעם הפלסטיני, בעיקר במזרח ירושלים, והדגיש כי הרשות הפלסטינית תמשיך להגן על בניה בכל מקום.

אבו מאזן התייחס לגל הטרור ולפיגועים שאירעו לאחרונה, האשים את ממשלת ישראל בהידרדרות המצב ואמר: "אנו נמצאים במתקפה שיכולה להפוך למלחמת דת, שלא תשפיע רק על האזור אלא על העולם כולו", וביקש לומר: "אנחנו לא נקבל את שינוי הסטטוס קוו במסגד אל-אקצא".
 
עם זאת, אבו מאזן ביקש להדגיש: "אנחנו אנשי שלום וחוק, אבל לא נקבל את המשך המצב הקיים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים". יו"ר הרשות התייחס לאירועים במסגד אל-אקצא והטיל את האחריות על ישראל: "לא נאפשר את המשך המצב הזה, אנחנו לא תוקפנים, אלא דורשי צדק".
עוד התייחס יו"ר הרשות למותו של המחבל אחמד מנאסרה בן ה-15, אישר ביצע יחד עם בן דודו בן ה-13 את פיגוע הדקירה בו נפגע נער בן 13 בפסגת זאב והאשים את ישראל במעשה: "לא נקבל את המצב הנוכחי בפלסטין הכבושה, כולל מדיניות ממשלת ישראל העושקת וכן את המתנחלים, שמוציאים להורג את ילדינו, כולל הוצאתו להורג של הילד אחמד מנאסרה שהוצא להורג בדם קר".

אבו מאזן הוסיף בפנייתו לעם הפלסטיני: "אתם גיבורים, הפכתם את הסוגיה הפלסטינית למרכז העניינים בעולם כולו, למרות ששילמנו מחיר דמים יקר, אך זהו מחיר החירות שהוא הולך וקרב. הניצחון מתקרב".

"דברי אבו מאזן הם דברי הסתה ושקר"
יו"ר הרשת הוסיף כי הרשות תמשיך במאבק המשפטי והבינלאומי ואמר כי לא יכובדו הסכמים שישראל אינה מכבדת אותם: "התיקים של אבו חדיר ועלי דוואבשה הובאו בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, ונגיש עוד תיקים. מי שחושש מבית הדין ומסנקציות - עליו להפסיק את הפשעים שלו".
 
בתגובה לדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, נמסר מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי "דבריו של אבו מאזן הערב הם דברי הסתה ושקר".

"הנער עליו הוא מדבר חי ומאושפז בהדסה לאחר שדקר ילד ישראלי בזמן שרכב על אופניו. בעוד ישראל שומרת על הסטטוס קוו בהר הבית, אבו מאזן בדברי ההסתה שלו עושה שימוש ציני בדת וכך גורם למעשי טרור", הוסיפו מלשכת רה"מ. 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב לנאום אבו מאזן ואמר כי "אבו מאזן ממשיך במסע ההסתה והשקרים שלו. נאומו הערב גורם לתדלוק הטרור והשנאה".

עוד הוסיף לפיד: "במקום להרגיע ולגנות את המחבלים הנפשעים המנסים לרצוח ישראלים חפים מפשע, בחר אבו מאזן להעלות מופע עלוב של חוסר מנהיגות ופחדנות ברמה הנמוכה ביותר. אבו מאזן והמחבלים צריכים לדעת שישראל תמשיך לעמוד איתנה, ותילחם בטרור בכל מקום ועת בעוצמה רבה".