ג'סטין טרודו, מנהיג המפלגה הליברלית, שאביו המנוח, פייר, הוביל את קנדה במשך יותר מעשור, יהיה ראש הממשלה הבא של קנדה ויחליף את סטיבן הארפר, ראש הממשלה המכהן מהמפלגה השמרנית, כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת קנדיים.



לאחר סגירת קלפיות ברוב המדינה, רשתות הטלוויזיה המקומיות הודיעו כי צפוי שהמפלגה הליברלית בראשות טרודו תזכה בבחירות אך הקלפיות עדיין פתוחות בקולומביה הבריטית, בחוף המערבי של קנדה.



לא ברור אם המפלגה הליברלית תוכל להקים ממשלת מיעוט או רוב עד שיתר הקולות יספרו.



הארפר כיהן כראש הממשלה כמעט 10 שנים, אך סקרים שהתבצעו לפני הבחירות נתנו יתרון למפלגה הדמוקרטית, בראשותו של טרודו בן ה-43. הארפר בן 56, קיווה לזכות בבחירות ולהפוך לראש הממשלה הקנדי הראשון זה יותר ממאה שנה שנבחר ארבע פעמים לתפקיד.



מסע הבחירות שנמשך 11 שבועות היה היקר והארוך ביותר בלמעלה מ-140 השנים האחרונות.



טרודו הבטיח לקצץ מסים למעמד הביניים, להעלות את מסי העשירים באחוז ולשפר את הגירעונות הממשלתיים כדי לעודד את צמיחת הכלכלה האיטית של קנדה. "יש לנו הזדמנות להביא לשינוי אמיתי לקנדה ולהביא קץ לעשור הארפר", טרודו אמר אתמול.



טרודו, מורה לשעבר וחבר הפרלמנט מאז שנת 2008, יהיה ראש הממשלה השני הצעיר ביותר בהיסטוריה הקנדית.



ראש הממשלה היוצא הארפר, התעמת עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנושאים רבים, ובכלל זה הסכם הגרעין ההיסטורי שארצות הברית והמעצמות חתמו לאחרונה עם איראן.



בבחירות האחרונות בשנת 2011, השמרנים זכו ב-38% מהקולות, ב-26% מהקולות זכו הדמוקרטים וב-19% מהקולות זכתה המפלגה הדמוקרטית החדשה.



מנהיג המפלגה הדמוקרטית החדשה תומס מולקייר, אמר שהוא יהיה מוכן לעבוד עם טרודו ולהרכיב ממשלה אם אף מפלגה לא תזכה ברוב המושבים.