"בשבוע האחרון, ג'ון קרי ומחלקת המדינה האשימו את העם הישראלי בביצוע טרור, שזה שקר גס וטענה שגויה, פוגענית ודוחה באופן בלתי נסבל". כך מצהיר בראיון ל"מעריב השבוע" הסנטור האמריקאי טד קרוז, המתמודד לנשיאות ארצו בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית.



קרוז מודע לכך שבימים הקרובים יקיים קרי מפגשים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (אבו מאזן). על רקע זה הוא תוקף בחריפות את גישתו של ממשל אובמה לטרור הפלסטיני ולסכסוך הפלסטיני-ישראלי. בשבועות האחרונים, קרוז מטפס בסולם הסקרים, וכעת נחשב מועמד ריאלי לזכות במועמדות לנשיאות מטעם מפלגתו.



"בשבוע האחרון קראתי בפומבי לג'ון קרי להתפטר מתפקידו כמזכיר המדינה, וזו היתה הפעם השנייה שעשיתי כך", מזכיר קרוז, "כבר לפני מספר חודשים קראתי להתפטרותו לאחר שהוא טען במפגיע כי ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד. זאת הוצאת דיבה שנאמרת לעיתים קרובות על ידי טרוריסטים, ואסור שאמירה כזאת תצא מפיו של מזכיר מדינה אמריקני. הפעם השנייה היתה כשהוא ומחלקת המדינה האשימו את העם הישראלי בביצוע טרור. זאת, מבלי להבחין שיש הבדל איכותי בין פעילות של מחבלים פלסטינים הרוצחים נשים וילדים חפים מפשע כפועל יוצא מהסתה בלתי פוסקת מחמאס ומהרשות הפלסטינית, לבין פעילות הגנתית של צה"ל שמגן על העם בישראל".



אם תנצח בבחירות לנשיאות ב-2016, מה יהיה טיב יחסיך שלך עם הרשות הפלסטינית?


"אני מאמין שאף אחד לא רוצה שלום יותר מהעם הישראלי, אשר חי עם האיום היומיומי של מתקפות של רקטות, סכינאות ופצצות. המכשול לשלום אינו ממשלת ישראל אלא הפלסטינים שמסרבים לגנות את הטרור ומסרבים אפילו להכיר בזכות הקיום של ישראל כמדינה יהודית. לדעתי, למשך זמן רב מדי ניסו נשיאים אמריקנים להכתיב את התנאים להסכם שלום, למרות שזה לא התפקיד שלהם, וזה לא עבד. זה גם לא התפקיד של הממשלה האמריקנית לנסות להרצות לעם הישראלי או להכתיב תנאים לשלום".



אז הבעיה היא בפלסטינים.


"כן, הם פסלו כל הצעה סבירה לשלום, ואני סבור שעל אמריקה לעמוד איתן לצד העם בישראל. אם אבחר לנשיאות זה בדיוק מה שאעשה. אנו סבור כי עלינו לשקול מחדש את הסיוע הכלכלי שארצנו מעניקה לרשות הפלסטינית, שהרי היא הקימה ממשלת אחדות עם חמאס. המחשבה שכספי המיסים של העם האמריקני הולכים לממשלה שמבוססת על אחדות עם מחבלים היא חסרת כל הגיון. המחשבה שכספי המיסים שלנו מועברים לרשות שמסיתה לטרור באופן קבוע ומהללת מחבלים שרוצחים נשים וילדים היא חסרת כל היגיון. אסור לנו לממן מחבלים ואנשים שרוצים להרוג אותנו. זה פשוט סותר את האינטרסים הביטחוניים שלנו".



התפיסה הרווחת בעולם קובעת כי בנייה ביישובים ובשכונות ישראלים הנמצאים מעבר לקו הפרדת הנשק משנת 1949 גורמת לטרור הפלשתיני. האם אתה מקבל את זה?


"שאלת ההתנחלויות היא סוגיה ישראלית פנימית שישראל כמדינה ריבונית צריכה להכריע לגביה. אני לא סבור כי נשיא אמריקני צריך להכתיב לעם הישראלי היכן מותר לישראלים לבחור להתגורר, ואינני מאמין שתפקידה של הממשלה האמריקנית הוא להכתיב תנאי שלום או מדיניות התיישבותית לעם בישראל. העובדה שישראלים בוחרים להתגורר ביהודה ושומרון איננה הצדקה לטרור ולרצח. הקביעה שכן יש קשר היא עוד דוגמא למוסריות המזויפת של ממשל אובמה".