אזרח טורקיה, החשוד כמנהיג המחתרת הכורדית (ה-PKK) במחוז סקסוניה בגרמניה נעצר הבוקר (שישי) על ידי המשטרה המקומית במסגרת סדרה של פשיטות נגד הארגון שהוצא מחוץ לחוק במדינה. 
 
במסגרת מבצע מעצרים רחב היקף ברחבי המדינה שהתמקד בערים דרזדן והנובר נעצר גבר בן 44, בעל אזרחות טורקית שעל פי המשטרה המקומית "השתייך לארגון טרור זר". 

עשרות שוטרים פשטו על שבעה מבנים במדינת סקסוניה וסקסוניה התחתית במזרח גרמניה בחיפוש אחרי כלי נשק, מידע וראיות נגד חברים במחתרת הכורדית שנמצאת במצב של לחימה פעילה נגד הרשויות בטורקיה. 

גל המעצרים עורר זעם בקרב הקהילה הכורדית הגדולה של גרמניה, התומכת במאבק למען אוטונומיה כורדית במזרח טורקיה. ארגון "מפלגת הפועלים הכורדית" (PKK) הוצא מחוץ לחוק בגרמניה והאיחוד האירופי והוגדר כארגון טרור. 
 

דילן קאיה, תושב כורדי המתגורר בסמוך למבנים עליהם פשטה המשטרה אמר: "זה לא צודק! תומכי דאעש מסתובבים חופשי ברחובות גרמניה, מקדמים את האידיאולוגיה המשוגעת שלהם ומגייסים ג'יהאדיסטים למלחמה ברברית בסוריה ועיראק, אבל כורדים שמבצעים פשעים כמו ריסוס כתובות גרפיטי נעצרים על בסיס חודשי". 

גל המעצרים מגיע על רקע חימום היחסים בין טורקיה לגרמניה לאחר שמרקל רמזה כי ממשלתה תפעל למען צירופה של טורקיה לאיחוד האירופי, בתמורה לסיוע של טורקיה לעצור את גל הפליטים המגיעים מהמזרח התיכון לאירופה.