אחרי פגישתו עם מזכיר ההגנה האמריקני אשטון קרטר בוושינגטון, התייחס שר הביטחון משה בוגי יעלון לגל הטרור ואמר כי "מנסים לדקור יהודים איפה שהם לא נמצאים. רק עכשיו שני טרוריסטים ניסו לדקור חייל ישראלי. זו תופעה יומיומית. ואתה שואל את עצמך למה? מה הבעיה? - זכותנו להתקיים כמדינת ישראל. כל השאר מניפולציה".

בהקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית, אמר יעלון כי על אף שמדינת ישראל פונה לשלום, לא ניתן ממש לנהל משא ומתן מול אבו מאזן "אבו מאזן לא אחראי. הוא לא אחראי לרצועת עזה ולא אחראי לשום דבר. הוא חלש מדי מלהיות אחראי ולתת דין וחשבון על משהו".
"הם יובסו, אני בטוח בכך", אמר יעלון על המחבלים, "אבל הפלסטינים מנסים להשתמש בכלי אחר - דה לגיטימציה של מדינת ישראל וזכותה להתקיים. רק היום שמענו על מוסדות אקדמיים בבריטניה מדברים על החרמת ישראל ואנחנו כמובן מגנים זאת. אנחנו מרגישים שזה לא הוגן וזו התוצאה של תעמולה שקרית מתמשכת נגד מדינתנו".

"יש כאלה שאומרים שהסיבה היא הכיבוש מאז 67? הם רצחו יהודים לפני 67", אמר שר הביטחון והוסיף כי "זה די מתסכל, שהמערב מוכן להיות נתון למניפולציות ושוכח להבחין בין טוב ורע. כן, הפלסטינים הם קרבנות -  של המנהיגות שלהם".
 
יעלון הוסיף כי "במזרח התיכון כל האצבעות המאשימות מופנות ל"שטן הגדול" ארה"ב ול"שטן הקטן" ישראל. אתגרים צבאיים שכאלו כמו אתגרים פוליטיים הם האתגרים של מדינת ישראל היום והציביליזציה המערבית צריכה להתמודד עם איסלמיזציה וקיצוניות ששולטים במזרח התיכון ומה שצריך הוא אסטרטגיה להתמודד עם זה המבוססת על מוסריות".