ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) ידוע במלחמה הפסיכולוגית שאנשיו מנסים ליצור ברשת. באמצעות פוסטים, תמונות וסרטונים, אשר לא תמיד מוכחת אמינותם, מפרסם ארגון הטרור את "תורתו" ומעביר מסרים לתומכיו ולמתנגדיו.



במהלך היום התייחסה שלוחת דאעש בסיני להתרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני, בה נהרגו 224 בני אדם, רובם רוסים. בהודעה טען הארגון כי האחריות להפלת המטוס היא שלהם.



"חיילי הח'ליפות הצליחו להפיל מטוס רוסי מעל סיני, שעל סיפונו למעלה מ-220 צלבנים רוסים, ותודה לאל כולם נהרגו", נכתב באתר באינטרנט המזוהה עם הפלג של שלוחת חצי האי סיני של הארגון.



עוד נאמר כי "על הרוסים ומי שתומך בהם להבין שלא יהיה לכם ביטחון באדמת המוסלמים או במרחבם האווירי. הריגת עשרות מדי יום בסוריה בהפצצות מטוסיכם יביא לכם אסונות, אם אתם הורגים - אתם נהרגים".



בהודעה בנושא בטוויטר, שכוונה לפעילי הארגון ותומכיו, התפרסמה בקשה חריגה. דאעש הזהיר מהפצת סרטון שלטענתם לא קשור לאירוע, בו נראה טיל הפוגע כביכול במטוס הנוסעים ומפיל אותו: "מדובר בסרטון מפוברק של מטוס אמריקאי שהופל ב-2013 באפגניסטן", נכתב.



כמובן שלא ברור מהי אמיתות ההודעה. ככל הנראה, ההודעה בה לקחו אחריות פורסמה במטרה להביך את שלטונות מצרים, שכן מוקדם יותר מיהר סניף המדינה האסלאמית בסיני להכחיש כל קשר להתרסקות המטוס הרוסי. 



הודעת דאעש לאחר ההתרסקות: