ארבעה ימים אחרי שמטוס רוסי התרסק מעל שמי סיני: מטוס תובלה רוסי שנשא מספר נוסעים התרסק הבוקר (רביעי) לאחר שהמריא משדה התעופה בעיר הבירה של דרום סודן. בהתרסקות נהרגו לפחות 41 אנשים, כך לפי גורם רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס.



ככל הנראה חלק מחברי הצוות שרדו את ההתרסקות, ביניהם ילד, אך מספרם של הניצולים עדיין לא אומת. עדי ראייה סיפרו על עשרות גופות שנמצאו באזור, וייתכן כי חלק מהם הם אזרחים שהיו על הקרקע בעת נפילת המטוס. עד ראייה שהיה במקום אמר כי בתחילה היה נראה שהמטוס יתרסק לתוך השוק ההומה אך יתכן והטייס הצליח להסיט את המטוס. המטוס התרסק לתוך אזור ביצתי וחלקיו פוזרו בשטח סבוך בגדות הנילוס. במקום מפוזרים פריטי לבוש, סנדלים, קרקרים וסיגריות. ההתרסקות אירעה כקילומטר וחצי מנמל התעופה הבינלאומי ג'ובה.



קני גלה, מנהל תפעול בחברה המפעילה טיסות שכר במדינה העלה טענות כי המטוס שיוצר בשנת 1971 הועמס יתר על המידה: "בדרך כלל נהוג לשאת 12 אנשים אבל הבעיה היא שהם העמיסו אותו מעבר". הוא הוסיף כי זה מטוס תובלה המיועד לנשיאת משא ולא אנשים.




כזכור, רק לפני ארבעה ימים התרסק מטוס רוסי מעל חצי האי סיני, אירוע שגרם למותם של 224 בני אדם שהיו על כלי הטיס. סיבת ההתרסקות עדיין לא אומתה, אך איתור הקופסא השחורה של המטוס בהחלט עשויה לסייע לכך. כאמור, הסיבות להתרסקות טרם דווחו באופן רשמי, אך היום האירוע דווח כשלים טכניים, וחלק אף טענו כי מדובר בפעילות יזומה של ארגון דאעש. ראש ממשלת מצרים שריף איסמעיל התייחס להתרסקות ואמר כי הוא "לא מאמין שהיו פעילויות חריגות שקשורות להתרסקות".



המטוס הרוסי שהתרסק בסיני. צילום: רויטרס

גורם ביטחוני שהתייחס להתרסקות ציין כי הסיבה היא תקלה טכנית שאירעה במטוס. המקור בסיני הוסיף כי חלקי המטוס שהתרסק, כמו כן גופותיהם של כ-150 נוסעים אותרו ברדיוס של כשלושה קילומטרים ממקום ההתרסקות. 

בעבות האירוע הקשה, בו לא היו ניצולים, שתי חברות התעופה הגדולות באירופה, לופטהנזה ואייר פראנס, הודיעו כי הן ימנעו מלטוס מעל חצי האי סיני בזמן הקרוב, לפחות עד שתובהר סיבת האסון.  בהודעה מפי דוברת לופטהנזה, חברה שחוצה את האזור בעשר טיסות שונות בכל יום, נמסר: "קיבלנו את ההחלטה, עד שהנסיבות להתרסקות יתבהרו. אנו נמשיך להימנע מטיסה מעל האזור עד שיהיה ברור מה קרה שם". גם מחברת אייר פראנס, נמסר על הפסקת הטיסות באופן זמני: "כאמצעי זהירות, נימנע מטיסות מעל אזור סיני".




משפחות ההרוגים שהיו על המטוס בסיני. צילום: רויטרס