גורם אמריקאי אמר הערב (ראשון) כי לפחות חלק מהמידע אשר יורט וממנו הבינו כי ככל הנראה המטוס הרוסי אשר התרסק מעל חצי האי סיני הופל באמצעות פצצה של דאעש, הגיע מהמודיעין הישראלי, כך על פי דיווח ברשת סי-אן-אן. עוד דווח כי שירותי המודיעין הישראלי המתמקדים באירועים בסיני העבירו את הפרטים לארצות הברית ולבריטניה, אך לא הייתה התייחסות להעברת המידע למצרים, המדינה בה התרסק המטוס. גורמים רשמיים בישראל סרבו להגיב על הטענות. 
גורמים מצריים רשמיים, שאחראים על חקירת ההתרסקות העיקרית, ונקטו מאז האסון קו זהיר יותר על תיאורית הפצצה, אמרו לכתבים כי "כל התרחישים" עדיין על השולחן והוסיפו: "איננו יודעים מה בדיוק קרה". עוד במהלך הבוקר, חבר בצוות החקירה המצרי אמר כי ישנה סבירות של 90% כי הקולות שנשמעו טרם התרסקות המטוס, בשניות האחרונות בתא הטייס הן קולות פיצוץ של פצצה. דבריו של חבר צוות החקירה משקפים רמת וודאות גבוהה יותר הנוגעת לסיבת ההתרסקות, בהשוואה לדברים שנאמרו עד כה על ידי ועדת החקירה באופן רשמי. כשהחוקר התבקש לפרט את עשרה האחוזים של אי הוודאות הוא סירב לפרט. בתוך כך הועלו אתמול האפשרויות של פיצוץ שנגרם מדלק או עייפות של המתכות ממנו מורכב המטוס. 

כזכור, המטוס A321 התרסק 23 דקות לאחר המראתו משארם א-שייח' ב-31 לאוקטובר, כשההתרסקות הביאה למותם של 224 נוסעים ואנשי צוות. לאחר התקרית שלוחת דאעש בסיני לקחה אחריות על הפלת המטוס וטענה כי היא עומדת מאחוריה.

מוקדם יותר היום פורסם כי סוכני ארגוני ביון בריטים מאמינים כי קיצונים בריטים הפעילים בסיני קשורים לפיצוץ לכאורה שהתרחש במטוס הרוסי. פעולות האזנה שבוצעו ב-GCHQ (מטות התקשורת הממשלתיים) בצ'לטנהם אחר כמה קיצונים בסיני, חשפו קולות של פעילים בעלי מבטא בריטי מובהק, שזוהו כבעלי ניב לונדוני או בירמינגהמי חזק, המריעים לנוכח האסון, שבו נהרגו כ-224 נוסעים ואנשי צוות.
 
כוחות הביטחון במצרים אמרו ביום ההתרסקות כי אין אינדיקציות לכך שהמטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני - הופל באמצעות טיל נ"מ. זאת בעקבות החשש מנקמה של דאעש ברוסיה - שהחלה בהתערבות צבאית בסוריה נגד ארגון המדינה האסלאמית ובשל העובדה שחצי האי היווה בית בשנתיים האחרון לקיצוניים אסלאמיסטיים ואנשי הארגון המדינה האסלאמית, שהרגו שם מאות חיילים ושוטרים מצרים.