באחת הסצינות הכי מפורסמות של הסרט "חיה ותן לחיות" משנת 1973, שבו גילם רוג'ר מור את ג'יימס בונד, הרעים משאירים אותו על אי קטן באגם מוקף בתנינים כדי שסוכן 007 יהווה מזון עבורם. אומנם בונד מצליח להימלט בדרך מקורית, אולם בסוכנות למלחמה בסמים באינדונזיה החליטו להשתמש ברעיון במאבק נגד הסוחרים.



בסוכנות ציינו כי הם בוחנים אפשרות להקים בית כלא על אי מבודד שבו יוחזקו סוחרי סמים שנידונו לעונשי מוות, כשאת מלאכת השמירה עליהם יעשו קרוקודילים אכזריים, מאחר שאותם, בניגוד לסוהרים אנושיים, אי אפשר לשחד.



דובר הסוכנות סלאמט פריבדי אמר אתמול לעיתונאים כי ראש הסוכנות בודי וססו הציע את הרעיון כדי להבטיח שהאסירים "ייאכלו" אם הם ינסו להימלט. הוא גם דחה את הטענות כי מדובר בפגיעה בזכויותיהם של האסירים. "לא מדובר בהפרה של זכויות אדם כאשר קרוקודיל מבצע את ההרג", הכריז.



עד כה עוד לא ברור היכן יוקם הכלא החדש ומתי הוא ייפתח, אולם וססו כבר הודיע כי הוא מתכוון לסייר ברחבי אינדונזיה כדי לאתר את התנינים הכי מתאימים למשימה. "נשים קרוקודילים ככל שנוכל", אמר.



לאינדונזיה יש חוקים נגד סמים מהנוקשים בעולם, ובשנה הנוכחית היא כבר הוציאה להורג 14 סוחרים שהורשעו, בהם גם אזרחים זרים, וזאת על אף לחץ בינלאומי. כיום יש עוד 121 בני אדם הממתינים לביצוע עונש מוות, כולל 35 זרים.